Gå til innhold

Er det noen som kan svare på dette??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å sende søknad om å bli godkjente til å adoptere.. Er det noen som kan forklare hvordan vi går frem.. Er det slik at når en kommer så langt som at en skal hente hjem barnet at begge to må reise for å hente han/ho? Hos oss er det sån at den ene av oss har flyskrekk, er det mulighet for at evt en av besteforeldra kunne vert med i stadenfor?? Noen som vet noe om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke slik. Kravene til henting kommer an på adopsjonslandet, uten at jeg kjenner alle detaljene - tror faktisk man fremdeles kan få barn "tilsendt" fra noen land, med mindre dette har blitt endret de senere årene. Ta kontakt med adopsjonsforeningene og be om info ang. de ulike landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Ser du har fått litt svar på det du lurte på.

For å søke om å adoptere, tar du kontakt med barnevernet i kommunen dere bor i, og får skrevet søknad til dem. Ta også kontakt med de 3 adopsjonsbyråene. inoradopt, adopsjonsforum og verdensbarn og evt få tilsendt infopakke - masse å lese på, valg av land, krav, henting/eskorte osv osv.

 

Noen land har fortsatt eskorte fra landet og inn til norge, men de fleste ønsker at begge møter og henter.

 

Har også flyskrekk, men skal love deg den dagen vi får melding om å reise til KIna... da skal min bedre halvdel tvinge meg på flyet... dette skal jeg ha med meg. Kina er uansett et land der du må hente selv.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...