Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 altså..jeg er nå gravid i 6 måndte og har vert arbeids søker en stund.min stønadsperiode går ut om 4 uker. jeg har opptjent fødselspenger,men vil da vere uten inntekt fram til jeg går ut i fødselspermisjon...noen som vet hvordan jeg kan forlenge stønadsperioden eller noen andre muligheter til hvordan jeg kan ha krav på penger i denne perioden??? litt vanskelig å få seg jobb høygravid og med bekkenløsning
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Her står det noe om dagpenger: http://www.nav.no/page?id=728 Og her noe om stønad... http://nav.no/1073744316.cms Der står det: "Stønadsperioden kan starte opptil 12 uker før termindato, men da blir stønadsperioden etter fødsel tilsvarende forkortet". Så sånn sett kan du vel egentlig starte stønadsperioden nå? Eller? Men da blir den jo forkortet etter fødselen da... Synes du skal ringe ditt lokale Nav-kontor og høre jeg:) Du ble vel kanskje ikke klokere av det der, men hadde nettopp vært inne på de sidene selv skjønner du..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Hei. Jeg jobber i Nav arbeid. hva slags stønad mottar du for tiden? dersom det er dagpenger så har du jo krav på det i inntil 104 uker. er det 4 uker igjen av dette? det er mulig å søke om dagpenger på nytt og du vil da mest sannsynlig få noe som heter ventestønad. fordi du ikke lenger har krav på dagpenger. et annet alternativ er at du ber om å bli meldt opp til amo kurs. dette vil utløse individstønad for deg. dette er på 285 kr dagen + reisepenger og evt barnetillegg. spør mer hvis du lurer på noe mer. det er gode tiltakstider nå så du vil garantert komme inn på et eller annet.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 takker for svar. men greia er litt også at jeg har fått bekkenløsning..så jeg fungerer ikke helt i hundre til å vere med på amo kurs..har tatt de fleste...kan jo egentlig bli sykmeldt nå..det er vel eneste muligheten for å beholde noen penger, for jeg kan jo helder ikke vere aktiv arbeidsøker nå... grrr...så irriterendes...synes det er så teit å sykemelde seg også for jeg er jo ikke direkte "syk" heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå