*Anita* Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Jeg har jo vært igjennom det en gang før, så tror ikke jeg vil gå til jordmor, da jeg ikke hadde så veldig god kjemi med henne sist.
MegOgAlleMine Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Hei Jeg er 3.gangs og går denne gangen kun til lege. Vi har ikke jordmor her i kommunen lenger, så alternativet var å kjøre langt. synes det er helt greit- Har god kontakt med legen min. dessuten er det ikke mange gangen vi flergangsfødende skal. Det eneste jeg bekymrer meg litt for er fødselssamtalen. den ville jeg helst ha hatt med jordmor
Gjest Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Er 1.gangs, går kun til lege. Funker fint for meg iallfall.
Serial mom Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg går bare til fastlegen,jeg,orker ikke jordmor. Føler meg frisk(utenom kvalmen som aldri gir seg) og er ikke bekymra for noe spesielt,så synes det holder med legesjekk. Dessuten ligger helsestasjonen kjempedumt til,så blir et helt prosjekt å komme seg dit. Har beholdt min lege i Oslo etter at vi flytta ut av byen,og det er lettere å komme seg dit,siden mannen min jobber like ved,og så kan jeg ta by-turer etter kontrollene!
Pinny og lillegutt Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Jeg går også kun hos legen. Har ikke lyst til å måtte forholde meg til så altfor mange mennesker på en gang. Funker fint her også
KlemC 3småUnder3år Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Har samme jordmor som sist og hun er grei men ikke mere... Skal gå til legen min jeg ja...
ninikk70-fikk jente 6 des Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Jeg er hos fastlegen, men har ekstra oppfølging av lege på sykehuset...
Ladybug~N&E Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 har gått til kun lege frem til uke 30. siden da har jeg vært hos begge. nå har jeg 3,5uke igjen til termin og velger å ta de siste kontrollene hos jordmor. føler at jordmor har mer å komme med når det gjelder svangerskap og fødsel enn det legen har. legen er knapt ferdigutdannet, har ikke jobbet som fastlege, kun på sykehuset(ortopediske) og har ingen barn så hun har ingen egenerfaring å komme med heller. hun trodde til og med at kolonnen i helsekortet hvor det står leie/beveg. var til å krysse av i om jeg kjente liv eller ikke;) og leger generelt er fornøyd bare bt og urin er bra. hos jordmor har vi pratet om amming og fødsel og alt det som hører med. jeg er ikke spes bekymret for noe som helst og regner med at alt går bra men fint å gå på kontroll hos noen som faktisk har som yrke i å ta i mot barn;)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Jeg bruker bare fastlegen og får automatisk time der hver 4. uke. Har valgt gå til han fordi jeg er utrolig fornøyd med oppfølgingen der:) Han tar seg god tid og tar seg av både det "medisinske" og samtaler rundt graviditeten,pluss jeg hører hjertelyden hver mnd.
*Smiley* Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Hei.Jeg går til begge deler.Og er fornøyd med det:)Føler at jeg får mer info og oppfølging hos jordmor og at hun har god tid.Hun er kjempekoselig også.Er der ca 1 time hver gang..Legen er litt mer stressa, men koselig..Føler ikke helt det samme behovet for å prate og spørre om masse ting der..De har alltid mye dårligere tid!!Men , jeg er glad for å gå begge steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå