Gå til innhold

et spm ang bilseter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når skifter man bilsete fra nyfødt?

har et maxi cosi citi tror jeg det heter,låner det av noen venner så jeg aner ikke hva kg grensen er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det sånn.... barnet vokser ut av sete lenge før kilogrensen går ut. Selve sete skal holde frem til 1år, men vi måtte bytte ut ved 6mnd. Da ble sete for lite og trangt for en stor gutt.

Skrevet

ok :)

kan jeg spørre om hvilket sete man skal velge etterpå da ?

eller er det forskjellig ?

Skrevet

Eldstemann hadde babysetet til han var 7 mnd, mens minstemann fikk nytt sete da han var 5 mnd.

Har noen store gutter =)

Kjøpte nye seter som selvfølgelig står bakovervendt når de er små. Snudde eldste da han var litt over 2 år.

Skrevet

Vi byttet da jr var 8 mnd. Vi hadde også lånt setet, og kjøpe da et bakovervendt HTS izi kid sete (nå heter det HTS izi combi og kan vendes begge veier)

Dette nr 2 setet er fra ca 9 kg til 18 kg - men er mye brattere i ryggen enn baby setet.

Det finnes masse seter på markedet, og det er bare å begynne å orientere seg :-) Dere må ta stilling til om dere vil ha han bakovervendt, som er anbefalt til 3-4 år - eller om han skal sitte forovervendt (ofte plassbesparende)

Uansett er det lurt å kjøpe setet hos en forhandler som har flere merker og typer, og prøve dere frem hvilket sete som passer i deres bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...