Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Samboer har to barn fra før og betaler ganske mye i barnebidrag. Nå har vi fått en liten gutt sammen, og jeg lurer på om det har noe å si for barnebidraget? Vi har ikke mulighet til å bruke i nærheten av de summene han betaler for hver av de andre barna i mnd på gutten vår... Hvis man får et 3.barn med samme foreldre må jo hvert barn dele på ressursene, så det bør vel være sånn selv om ikke alle 3 bor sammen?
~~DoraDora~~ Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Hvert barn han har teller... så han bør ta kontakt med bidragsforden, for å få redusert bidraget til de to andre. Det er han som må ordne det selv,- ingenting som kan minske bidraget går automatisk... her må en følge med selv. Min mann har tre barn med meg, som han da bor med, og i tillegg har han en tenåringsjente fra før av... han betaler nå kun 930 kr i bidrag for den jenta. ( har samvær annenhver helg, annenhver jul, og 14 dgr om sommeren...)
Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Du kan regne ut på nett, bidragsveilederen. Jeg hjalp ei venninne ang dette og generelt gjorde det ikke noe utslag før man kom opp i 4 barn hjemme. Så det spiller nok en rolle, men tror ikke det er noe å heve øynebrynene for.
mamma til twins Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Bidraget for min datter ble ikke endret selv om barnefar fikk et nytt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå