Gå til innhold

Barnebidrag ved flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har to barn fra før og betaler ganske mye i barnebidrag.

Nå har vi fått en liten gutt sammen, og jeg lurer på om det har noe å si for barnebidraget?

Vi har ikke mulighet til å bruke i nærheten av de summene han betaler for hver av de andre barna i mnd på gutten vår...

Hvis man får et 3.barn med samme foreldre må jo hvert barn dele på ressursene, så det bør vel være sånn selv om ikke alle 3 bor sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvert barn han har teller... så han bør ta kontakt med bidragsforden, for å få redusert bidraget til de to andre. Det er han som må ordne det selv,- ingenting som kan minske bidraget går automatisk... her må en følge med selv.

Min mann har tre barn med meg, som han da bor med, og i tillegg har han en tenåringsjente fra før av... han betaler nå kun 930 kr i bidrag for den jenta. ( har samvær annenhver helg, annenhver jul, og 14 dgr om sommeren...)

Skrevet

Du kan regne ut på nett, bidragsveilederen. Jeg hjalp ei venninne ang dette og generelt gjorde det ikke noe utslag før man kom opp i 4 barn hjemme. Så det spiller nok en rolle, men tror ikke det er noe å heve øynebrynene for.

Skrevet

Bidraget for min datter ble ikke endret selv om barnefar fikk et nytt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...