onam * mai 07 + september 08 Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Sønnen på 3mnd skriker og skriker. Han har fått mat, rapt, ny bleie og kost. Sovet har han også. Han skriker over alt hvor jeg legger han. Så fort jeg tar han opp og bærer han rundt er han stille. Men kan jo ikke drive med det hele dagen.... Hvor lenge kan jeg la han grine før jeg må ta han opp? Jeg lar han ikke grine alene, snakker med han og prøver å trøste han i det jeg stryker magen eller hodet...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jeg hadde problemer med å få eldstemann til å sovne på dagtid. Helsestasjonen sa da til meg at så lenge han var over 3mnd er det helt naturlig å la dem gråte i 10min. Jeg gikk selvsagt innom rommet hans ofte slik han forsto jeg var i nærheten. Han sovnet alltid før det var gått 10 min. Problemet forsvant før det var gått en uke. Babyer må bli vant til at mamma ikke kan bære hele tiden.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2007 godt å høre at jeg ikke er alene med problemet... føltes slik. Han har skreket i 20 minutter nå, tok han opp en gang, trøstet han og la han ned ved siden av meg på sofaen. Nå har han sovnet... Skjønner nå at vi har gjort oss en bjørnetjeneste med å ta han opp og bære rundt når han skrek mye... nå vet jeg bedre...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg for min del synes det er mye bedre å bære ungen i bæresjal enn å la dem gråte så lenge som 10 min. Men det er nå meg og mine unger.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2007 har alt stiv nakke av å bære han rundt hele tida. 6,5kg er tungt etterhvert...
Mamma til to tette Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Helsestasjon sa til oss også at max ti minutter. Da hadde vi også bært ham rundt hele tiden. Det var grusomt å måtte se på klokken men jeg skjønte jo fort at det som hadde "føltes" som 20 gjerne bare var 2 minutter. Etter en uke så tok han også tegningen og nå storkoser han seg alene, i sengen, under babygym osv. Er jo viktig at han lærer å trives i eget selskap. Tror nok dette er noe som kun skjer med førstemann, har du flere barn kan du jo ikke bære dem rundt hele tiden. Og bæresjal er jeg ikke helt med på, han må jo trives med å sove i vogn, seng andre steder også. Men men barn er jo forskjellige.
ScaryMama Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Min var også sånn. Jeg kjøpte bæresjal, og da var problemet løst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå