~falck~ har fått baby! Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Å gå fra uke 12 til uke 18 uten kontroll imellom? Syns 6 uker er så lenge...
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 syns selv at det var lenge så jeg bestillte time hos jm i uke 16. var der i går og fikk høre hjerte osv.
To under Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Jeg gikk fra uke 8 til 17... tror det er vanlig for fleregangsfødende.
Erisa* Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Hvis du føler behov for en ekstra kontroll imellom der, så ring til jordmora di og si det! Jeg har hatt to kontroller imellom, og det har vært litt greit. Er førstegangsfødende, kanskje det har litt å si, men du skal jo tas vare på selv om du har født før!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Jeg er førstegangs, og må pent vente fra uke 12 til 18.. har ikke hørt hjertet heller jeg da eneste jeg har gjort var ul i uke 9..
~falck~ har fått baby! Skrevet 17. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2007 Syns bare 6 uker er sååå lenge... Så spørs om jeg ikke skal ringe ei jordmor og få meg en time:) De kan vel ikke nekte meg det...
Erisa* Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Så lenge de har kapasitet så får du sikkert en time. Men det er jo ikke alle som føler behov for det, og ifølge retningslinjene til sosial og helsedirektoratet, skal vi kun tilbys kontroll i uke 8-12, 18 (ul), 24, og så tror jeg det er en gang pr mnd etter det. 8 til sammen i alle fall.
Serial mom Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Jeg gikk fra uke 12 til uke 24,jeg.(da regner jeg ikke med den ordinære ultralyden på sykehuset i uke 18) Dersom du har ting du lurer på,eller er bekymret for,så synes jeg du skal kontakte en jordmor,de har bedre tid,og mer kunnskap enn fastlegen. Kontrollene etter uke 24 er hyppigere,og det er heller ikke noe i veien for at man kan ta kontakt med lege eller jordmor utenom heller,dersom det skule være noe! Bestill deg time hos jordmor,du! :-)
~falck~ har fått baby! Skrevet 17. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2007 Ok:) Får se hva jeg gjør...Er bare en litt frustrerende periode før man kan kjenne liv!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Min JM hadde ikke time før uke 20 Tror jeg får vente jeg.. Sånn sett syns jeg det er litt dårlig, jeg er fra Bærum så det er litt "mer press" på helsestasjonene.. Skulle gjerne vært på kontroll NÅ ;p men men...
ruffen Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Hei! Det varierer fra kommune til kommune. Her hos oss synest visst jordmor også at det er litt lenge å ikke gå på kontroll mellom uke 12 og 24 (pluss UL i uke 18 da, men det er på sykehuset), så her er det satt opp en frivillig kontroll i uke 15/16. Veldig greitt egentlig, så kan de som ønsker det gå, og de som ikke ønsker det la være. Men legen har nå iallfall plikt til å ta deg inn viss du har behov for det, så prøv der viss du er bekymra. Kan jo få høre hjertelyden der også.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 hei,jeg måtte gå fra uke 27 til uke 34!! alt for lang tid,men ferier vettu:(
nungo Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 Tror det er helt greit, så lenge du har det fint. Jeg var på kontroll i uke 12 og skal først igjen i uke 21. Om jeg får det dålrig kan jeg jo bare ta kontakt med lege/jordmor. Det er uansett ikke så mye de kan "gjøre" frem til da.
~falck~ har fått baby! Skrevet 17. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2007 Jeg har det helt fint.. Men er plaget med blødning etter samleie og selv om jeg vet dette ikke er farlig blir jeg bekymra, særlig når jeg ikke kan kjenne liv enda! Men jeg har vært så heldig å se babyen min røre på seg i uke 12.. Syns kanskje det er litt lenge å vente på grunn av "plagen" min. Hmm, tror jeg ringer jm i morgen! Så slipper man bekymringen hvertfall Så er det bare å finne en god og snill jm da... Min forrige slutta i kommunen:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå