Gå til innhold

Praktiske råd ang vaskerom?? Hjelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det kan bli en utfordring å holde orden på vasken etterhvert her.

Sortering før har jeg et bra system på, men trenger råd til "etterbehandlingen".

Hvordan gjør dere dette med bretting og "påplasslegging" av klær?

Jeg får ikke brettet alt etterhvert når jeg vasker mye, og med mann med "skitten" jobb og to barn så er det mye vask.

Jeg har vaskerom med benk til rådighet, og et innredet data/tørkerom/gjesterom til rådighet.

Noen råd? Noen som har kjøpt noe genialt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som er praktisk anlagt her og vil dele erfaringene???

Skrevet

Jeg har ikke engang vaskerom:( så her i huset har vi organisert det slik at alle vasker, henger opp og bretter/ legger bort sitt eget. Datteren min er stor da,13, hun begynte med å gjøre det sammen med meg fra hun var 3-4 år. Vi henger tøyet på et tørkeloft, mannen min tar eget tøy og skal ta babytøyet til minstemann. Så hjelper vi hverandre når det trengs.

Heldiggris som har eget vaskerom,da:)

Skrevet

har gitt opp...... har eget vaskerom, men har ingen råd.... er vel ett velkjent problem, så etter at tøyet er tørlet blir det bare liggenende i stooore hauger. Da vi hadde liten leilighet og hadde kles stativet i stua ble alt brette, men nå bare lukker jeg døra og ser det ikke lenger ;)

Skrevet

Ja, jeg er heldig!! Og system på vaskerommet har jeg, det er de rene klærne jeg sliter med. Hvor legge det tørre fra tørketrommel?

Hva med å ha en kurv til hvert medlem og så må eldstejenta (blir 9) og mannen ta sitt eget. Så tar jeg mitt og minsten + baby sitt??

Blir det lukt i tøyet av å evt ligge i en kurv med evt lokk på??

Jeg må få orden på dette kjenner jeg, blir sprø av å aldri se bunn av haugen!

Takk for innspill uansett:)

Skrevet

Her går en del maskiner i løpet av uken. Mann med skitten jobb og en gutt som holder på å slutte med bleier. Så har kjøpt inn tre tørkestativ som står plassert i stuen og på et av soverommene. Sengklær og håndduker vasker og tørker jeg på fellesvaskeriet. Bretter jeg det ikke så blir det liggende i en av stolene på stuen til jeg tar det. Blir ennå mere nå når nr to snart kommer.

Ingen gode råd akkurat, men du er heldig som har et vaskerom å gjemme skittentøyet unna.

Skrevet

Jeg vet jeg er litt "rar", men skjønner ikke helt problemet... Vi er 4 stykker her i huset og det blir endel maskiner i uka her også. Jeg bretter sammen klærne hver gang jeg vasker nytt som skal henges til tørk! Bruker ikke tørketrommelen for å spare noen kroner. Legger stort sett sammen klærne når jeg setter på en ny maskin så er det klart til å henge opp når den er ferdig. Bretter alt på vaskerommet og bærer det deretter inn på de rommene de skal være. Som sagt så skjønner jeg ikke problemet, men kan hende jeg ikke skjønte spørsmålet rett?! :)

Skrevet

Jeg har vel heller ikke akkurat et praktisk råd ang innredningen, men kan ihvertfall fortelle hvordan vi gjør det. Jeg sorterer og vasker alt tøyet, og putter i tørketrommelen, mens mannen min tar seg av det som skal henges opp til tørk. Han tar også bort alt det tørre fra stativ og tørketrommel, bretter det og legger på plass. Tar det fortløpende, slik at det ikke samler seg opp, og det fungerer egentlig veldig greit.

Skrevet

Holder på å flytte inn i hus, og er heldig med at vi har stort vaskerom.

Min plan er at jeg skal ha kurver med forskjellige vasker. Feks 60 hvitt i en kurv, 40 farget i en anne osv. Kan evt stable de oppåhverandre så de ikke tar så stor gulplass, om kurven er full er det på tide å vaske den. Da slipper jeg å sortere hver gang jeg bøyer meg nedi en skittentøykurv.

Har planer om arbeidsbenk til bretting, er lei av å brette klærne på sofa, tørkestativ inntil kroppen osv.

Etter tørketrommel putter jeg det rene tøyet i en kurv, og tar det når det passer. Truser og sokker brettes best foran tven, gjør det mindre kjedelig.

Blir mye tøy nå, som det er en i barnehage, 2 voksne og 1 baby...men ikke verre enn for de fleste vil jeg tro.

Skrevet

Neida, du er ikke rar!! Jeg har bare et problem med å få unna alle klærne i perioder når jeg vasker mye på engang og tørker mye i tørketrommelen. Det blir bare en svær haug, og med ei lita som springer opp trappen minuttet jeg snur meg så blir det lite effektivt.

Så jeg vurderer å sortere klær i bokser/kurver o.l etterhvert som de er tørre og brette når jeg får tid. Mannen kan brette sitt og kanskje hun på 9 kan brette sitt. Tror ikke det kommer til å bli gjort da, men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...