Gå til innhold

Spm ang lammeskinn som underlag i seng/vugge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det jeg lurer på om det må være av en spesiell type ull, behandlet, klippet i en spesiell lengde eller lignende for å kunne bruke det som underlag under babyen?

Eller kan man bruke skinnet LUDDE som man får kjøpt på Ikea?

Ikke helt inne på dette, så håper noen kan hjelpe meg! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig inne på dette... He, he... Neida, men jeg er veldig glad i ull, og jeg bruker det mye!

Ville helt klart ha kjøpt et soveskinn til baby til vogn/seng/ligge på gulv. Soveskinnene er klippet korte fordi dette regulerer temperaturen best. Dessuten er det ingen fare for å få ubehagelig lange hår i munn/nese og luftveier. Heller ingen kvelningsfare, dersom barnet snur/ligger på magen.

Jeg har Nøstebarn sine skinn (en som toåringen har hatt siden fødsel, og en til nestemann i magen) og synes de er supre. Disse er ikke farget eller kjemisk behandlet, og de har ivaretatt ullas lanolin. Men de er dyre. Og det er mange andre som selger gode skinn billigere...

Det aller viktigste med et babyskinn er nok at det er kortklippet.

LUDDE fra IKEA har jeg til kosebruk inne i våre møbler. Det er langhåret, farget og kjemisk vasket. Det egner seg ikke til spebarnsbruk, etter min mening.

Har også brukt det bittelitt i sportsvogna, da gutten min skulle bruke den i overgangssesongen - med pledd over. Da laget jeg hull til seler og han hadde på seg en del klær (noen ganger ytterklær), da han sov oppi der. Jeg oppdaget raskt at han svettet voldsomt i nakken, og syntes det var ubehagelig med hårene som kilte ansiktet. Dessuten samlet pelsen masse dritt. Så det ble tatt ut, ristet godt og havnet i sofaen.

:)

Skrevet

Ja, da er det avgjort!! =) Det ante meg at Ludde fra Ikea ikke var så veldig spebarnsvenlig, men hadde ikke satt meg så nøye inn i dette enda. Da blir det å kjøpe at kortklippet og ubehandlet soveskinn fra enten nøstebarn eller andre lignende steder!

Tusen takk for et godt svar!! =)

Skrevet

Her har de lammeskinn som er ment for bruk til seng:

www.barnashage.no

mener det er sommertilbud på skinn der for tiden.

Skrevet

500 kr, er det billig for soveskinn? hadde forventet at det skulle koste så mye mer.

Skrevet

Jeg vet om mange som bruker skinnet man får kjøpt på Ikea til babyen sin. Ikke de som er farget da vel og merke. Har ikke hørt noe negativt om dem. Men sel har jeg kjøpt lammeull fra barnas hus. Der har de både langhåret og korthåret(349 kr og 299 kr). Kjøpte selv korthåret. Så for meg at det var mest behagelig. Skal ha skinnene både i vogn og i kurven vår=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...