drømme_mamma er gravid Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 jeg har kikket litt på nøstebarn på nettet
Erisa* Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jeg har tenkt å kjøpe bodyer og strømpebukser fra Devold, de har så god kvalitet. Andre ullklær strikker jeg for det meste selv.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Har mye Nøstebarn fra førstemann. Synes det er helt supre ting.Herlig kvalitet til babyhud, veldig godt og varmt, og virkelig kvalitet. Dessuten har de mye pent. Men husk å kjøpe ullshampo (gjerne det de selger, eller noe du får tak i på apotek/helsekost). Det er fordi ulla fra Nøstebarn er ubehandla og trenger såpe som ikke bryter ned lanolinet, som er en av denne ullas gode egenskaper. Har også masse fra Janus. Det er supre slitesterke produkter, som holder på form, fasong og farge. Veldig ok når de kommer i bhg og ting ofte må få en vask. Så glad da de nye babykolleksjonene kom (prins og prinsesseull) da ble utvalget bedre, og jeg fant alt det jeg trengte hos Janus! Det er mine erfaringer...
browneye Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg har tenkt å kjøpe div ullbodyer fra sparkjøp.no. Så vidt jeg vet er det lik kvalitet som nøstebarn osv...bare LITT billigere
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Har ikke erfaring med Sparkjøp, men ville bare si at det som er særegent med ulla fra Nøstebarn er at den ikke er kjemisk behandlet og at ullas lanolin er ivaretatt. Lanolin er ullas eget fettstoff, som beskytter ulla, ivaretar dens egenskaper og i tillegg er snill mot huden. Dette står det mye om på Nøstebarn sine sider. Klart sparkjøp er billigere, men det er helt sikkert en annen ull. Bedre eller dårligere er det opp til forbruker å bestemme. Lurt å finne ut hvilke løsninger man liker på bodyer (konvolutt eller høy hals f.eks), og strømpebukser (med og uten fot). Det har litt å si, da disse klærne skal mye av og på. Og det skal være funksjonelt.
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 men denne lanolinen vil jo ikke tilføres mer av siden ulla ikke lenger er på sauen så, da forsvinner det vel i vask da? (sikkert veldig dumt spørsmål...) Har mye fra ullvang, Devold, og Norway Knitting..... og noen billige merker og kan ikke se eller kjenne helt store forskjellen, ikke på de produktene jeg har. Kjempe fornøyd med alle. Litt usikker på Devold og Ullvang siden jeg veit de har fabrikker i utlandet, men Norway Knitting skal ha norsk ull. Kjenner du på tøyet og det er godt og mykt og er laget av ull så tror jeg nok barnet ditt skal få det godt enten det er det eller det merket. Stryk plaget over armene dine og kjenn etter ikke bare kjenn med finger tuppene for de kan være mindre følsome.
Phantom´ Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Ubehandlet ull må tilføres lanolin gjennom lanolinshampo når det vaskes. Jeg har brukt mye ull på mine barn, men synes ex. nøstebarn sine produkter ikke er verd pengene. har hatt en ulldress og en body derfra. Synes janus har vært godt på baby, mens sparkjøp (to og trine) har vært ok når barna har blitt litt større og treger mange skift. T og T er litt hardere i ullen en f.eks janus. Smak og behag. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger hadde jeg sikkert valgt typen nøstebarn, men de andre rimeligere ttypene har fungert utmerket.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Ja, derfor bør Nøstebarnproduktene vaskes med enzymfri ullshampoo, som tilfører og ivaretar lanolinet. Ikke dumt spørsmål! Vi har unnet oss, og arvet, endel av Nøstebarn-produktene til baby. Enig i at det er dyrt. Men det er det jo flere av kvalitetsmerkene som er. Det viktigste er jo at man finner ut hva som funker for en selv, som sagt. Ganske mye av den tynneste ulla får fort småhull og blir slarkete... Og da er det jo ikke økonomisk å måtte kjøpe nytt, selv om det var billig.
prinsessemor123 Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Jeg har brukt troll ull, Devold ull og nøstebarn ull på jenta mi. Har også brukt litt tom og trine, men det har jeg sluttet helt med. syntes det er mye hardere. Itillegg blir det mye fortere hullete. Bruker heller litt mer penger på å kjøpe god ull, så kan neste man arve den.
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Har brukt Tom & Trine fra SparKjøp, Janus, Nøstebarn og har en stilongs fra Devold. En del mener ullen fra T&T er hardere, men sammenlignet med Janus, har jeg vært mest fornøyd med T&T. De har bråt på stilongs og ermer. Samtlige stilongser jeg har kjøpt fra Janus har det vært svært ulik benlengde på (på de to bena på samme stilongs!!) Synes det går likefort hull i Janus som i T&T. Nøstebarn synes jeg er sånn både-og. Men har endel hjemmestrikket fra Nøstebarn som jeg er superfornøyd med (undertrøyer og slikt).
*RutIetutt* Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Kjøper Janus på Obs - supre klær med god kvalitet. Storebror bruker disse også.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 jeg er mer fornøyd med Tom og Trine fra Sparkjøp enn med Janus. Jeg synes slitestyrken på Janus er elendig. I allefall til større barn. Babyer sliter ikke sånn på tøyet da. Forbanna Janus opp og ned i vinter da poden på 4 slet hull i den ene stillongsen etter den andre og maskene gled ut på genserne (så det på flere av barna i barnehagen sine klær også). Nei, ikke noe mer Janus her i gården. Bestilte noe ull på Krokofanten også, men det har jeg ikke fått brukt enda. Men Sparkjøp sitt er jeg veldig fornøyd med.
mamma til 2 små:=) Skrevet 17. august 2007 #13 Skrevet 17. august 2007 har kjøpt et sett på o.olsen men resten skal jeg kjøpe på sparkjøp.
Synnøve_Solbakken Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 Bruker også T & T fra Sparkjøp. Absolutt fornøyd, vaskes på skånsomt program i vaskemaskinen på 40 grader. Bruker Milo vaskemiddel og Milo skyllemiddel. Har stort sett vært superbra holdbarhet på disse, opplevde at en body raknet litt med knappene da den var ganske ny. Noen bodyer har vært brukt masse både en og to sesonger uten et eneste hull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå