Gå til innhold

Dere i uke 26/27

Anbefalte innlegg

Skrevet

(er selv 26+2)

er det sånn at dere kjenner mange og skikkelige spark?

Jeg kjenner bevegelser, som at han vrir seg og dunker litt. Og noen dager, ikke hver dag, ordentlige spark/dunk. Men det er såpass at magen beveger seg altså. Jeg bare lurer på hvordan dere opplever det.

Tror kanskje jeg har en rolig gutt i magen (nå er jeg jo ganske aktiv på jobb så han blir vel dysset i søvn). Men når jeg kjenner han er våken, så reagerer han på mine dytt til han (og omvendt), så sånn sett har vi jo fin "kommunikasjon".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg varierer det en del..noen ganger er det mye bevegelse og spark..kan liksom se at magen hopper.

Andre ganger kjenner jeg bevegelse,men det er rolig og mer behagelige(for meg).

Jeg har fått et kosedyr som spiller rolig og behagelig musikk av moren min, den har jeg brukt å spille hvis babyen er skikkelig urolig, det var hun for ca en time side hvor magen beveget seg mye, men da jeg itillegg spilte musikk mot magen hoppet og "danset" magen min..ganske komisk..

Tror alt er bare bra så lenge vi kjenner noe liv hver dag:o)

Skrevet

JEg har også en veldig rolig baby. Litt dytting og noen gang små spark nedover. Av og til så kan jeg kjenne foten (tror jeg) uten på magen - og det blir litt ømt i huden. Kan skje flere ganger om dagen, men aldri så veldig lenge av gangen.

Håper det blir like rolig når babyen kommer ut :o)

Skrevet

godt å høre det er flere!! Ja - vi og håper han er like rolig når han kommer ut. Hadde vært en fin tilvenning for førstegangsforeldre :)

Innimellom får han for seg at det er helt supert å tusle med føttene (?) sine nedi skrittet på meg. DET er ekkelt det!!!!!!!!!!! Hehehehe skal love at jeg får øvet på bekkenbunnsøvelser ja!!

Skrevet

Er selv 26 uker på vei.. kjenner bevegelser hele tiden, noen ganger kraftigere enn andre.. spesielt om kvelden.Men nå i det siste har det vært jevnt gjennom hele dagen..

Når det gjelder at barnet er rolig i magen ,betyr det HELT klart ikke at h*n er rolig når de blir født. Har selv en gutt på 6 år og når han lå i magen var han så rolig at jeg trodde noe var galt til tider.. men dette forandret seg når han ble født.. gråt mye og for alt.. om dette skyldes at han var bortskjemt eller om han bare var en unge som gråt vet ingen.. men som sagt er alle babyer forskjellige.. men ikke tro at et rolig barn i magen vil si et rolig barn på utsiden.. vær forberedt bare...

Sier ikke dette for å skremme..

Skrevet

Jeg er i uke 26+5 og jeg kjenner spark på kvelden og på morgenen stortsett, da er han veldig aktiv!! Ellers får jeg meg noen dult hvis jeg drikker kaldt og/ellers spiser is e.l. Så kjenner bra med liv hver dag, og håper han fortsetter med det, hvis ikke blir jeg nok engstelig tror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...