___ Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Her om dagen traff jeg en av mødrene fra barnehagen i butikken, Hun fortalte at hun håpet jeg ikke kom til å oppføre meg på samme måte i år som i fjor. Det tok litt tid før jeg forsto hva hun mente, men det viste seg at hun syntes jeg gjorde for mye utav meg og stilte opp for mye. Jeg har gård, driver med grønsaker, derfor har jeg en del ganger sendt med tomater og andre ting til hele barnehagegruppa. Hvis de har skullet lage suppe til foreldremøter eller noe har jeg gjerne gitt dem det. Det koster meg lite og frigjør litt penger til andre ting i barnehagen. Desuten har jeg stilt med traktor på dugnader og en gang så de minste barna kunne få sitte inne i traktoren en gang. Dama følte at når jeg gjorde sånt, så la det et større press på de andre foreldrene om å også gjøre ting som ikke ble offesielt krevet. Det hadde ikke de tid til. Ville flere reagert sån? Det er jo ikke det som var poenget da .
Gjest Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Trøst deg med at det eneste som er sterkere enn kjønnsdriften her i landet er misunnelsen.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Synes bare du er flink jeg. Kanskje hu følte seg truffet fordi hun bidrar lite selv!! Vær stolt av insatsen din du!!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 De skjønner vel det de i bh at ikke alle har denne muligheten. Hadde ikke gjort meg noe.
It's all about me Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Ha ha ha, gjør mer du, du høres jo helt super ut )
minst Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Synes det er flott at noen foreldre stiller opp slik. Som du sier det frigjør jo penger til andre ting, det burde jo alle være tjent med. Alle har ikke mulighet til å ta i like mye, men ingen grunn til at de som gjør bør slutte av den grunn. Flink du!!! Stå på!
stinky-monkey Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Hadde noen sagt det der til meg, så hadde jeg sørget for at jeg gjorde DOBBELT så mye for innsatsen i år!!!! Mohahahahahahah!!!! Jeg er sjokkert over hva folk får seg til å si :-) Noe så frekt!!!
Gjest frøkenvetikke Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Skjønner ikke hvorfor hun reagerte på det? Aner ikke noe om dette, men kan det være at det har blitt oppfattet som om du kanskje har tatt litt 'styringen'? At du i situasjoner, der barnehagen har ansvaret, kan hat tatt till overhånd og showet litt mye? Jeg aner ikke, og mener ikke å komme med kritikk altså. Høres jo ut som ren misunnelse ute og går her, men likevel... Alt med måte, kanskje?
___ Skrevet 17. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2007 Jeg er egentlig ikke så veldig flink. Dette er ting som er ekstremt enkelt for meg å få til. Sånt som å stille med traktor på dugnad er mye av ekeninteresse må jeg inrømme. Det er tross alt mye morsommere å holde på med traktorarbeid enn å vaske ned doene eller sy nye gardiner ;-). Jeg skal inrømme at jeg ikke står forrerst i køen når det gjelder oppgaver jeg ikke synes er morsomme.
tine29 Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 uff, er det virkelig mulig å være så smålig?? Så bra at du gjør dette for barna da. Barnehagen setter garantert stor pris på d:) Bare overse denne misunnelige kjærringa...
___ Skrevet 17. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2007 Jeg har forsøkt å være relativt diskret, og jeg har bestandig avtalt med BH, men det kan jo likevel hende at jeg har tatt litt mye styring eller noe noen ganger. Noen ganger fremstår man jo litt anderledes enn man tror. Er ikke bestandig enkelt å se seg selv slik andre ser en.
Gjest Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 Hurra for Norge... Drit i henne. Vedder på at du er rimelig populær i barnehagen jeg.
Gjest frøkenvetikke Skrevet 17. august 2007 #13 Skrevet 17. august 2007 Kan jo hende det er noe sånt... Du kan ha gjort alt i beste mening og ikke tenkt på hvordan andre kan ha oppfattet det. Folk oppfatter jo så mye rart! :-)
Kamomille Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 hihi:) Det er det dummeste jeg har hørt! Vi gir f.eks mye plommer, solbær ol når vi høster her hjemme. Får jo som regel i overflod, og da synes jeg det er greit å gi litt til barnehagen. Forventer jo ikke at andre foreldre skal plante frukttrær av den grunn...... Jeg synes man skal bidra med det man kan bidra med. Når jeg ikke hadde fast jobb hendte det at jeg bidro i barnehagen på f.eks turer ol slik at voksentettheten skulle bli forsvarlig. En annen pappa som kjørte maxi-taxi bidro med rabatt på transport slik at barnehagen kunne komme seg på tur..........
Bettybu Skrevet 17. august 2007 #15 Skrevet 17. august 2007 Bra at NOEN stiller opp og gjør sånt!! Jeg har faktisk tatt med ting som kan brukes i bhg`n selv. Fordi det kan være praktisk, og ikke alltid dyrt, og det kan være til nytte for meg selv (som jobber der) og barna!! Ga 250 kr til årets tombola/loddbok, sa at styreren trengte ikke si det til andre...( og da kunne hun ikke være dårliger selv...hehe...typisk henne!!) Har hentet takka mi når vi har stekt sveler osv... Vi har begge barn i bhg`n og jeg har ikke SUPERGOD økonomi, men... Barnehager har somregel ikke SUPERGOD økonomi, og jeg spytter gjerne litt ekstra i, til felles beste, når jeg syns jeg kan gjøre det!!
bente69;) Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 Fortsett som du har gjort, er mitt råd - å drit i hun teite dama. Snakk om å være smålig da...*grr* De i barnehagen blir jo så glade om jeg har med noen plommer til dem, syns det er bra at vi kan bidra med f.eks frukt fra hagen. Snart bugner det jo av masse frukt i norske hager, da er det fint å ta med litt i barnehagen:)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 Så smålig hun er! Tenk om alle kunne ha litt mere av din tankegang,det hadde vært mange ekstra goder for barna i barnehagen det;-) Pleier selv å ta med litt div frukt til ungene i parken småen går i,og det blir satt kjempestor pris på.Ikke alle foreldre er flinke til å sende med barna annet enn skiver,så ungene elsker når det blir skjært opp ett lass med frukt;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå