Gå til innhold

Mareritt å handle!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grusomt å handle når lillegutt er med om dagen!

Nesten så jeg gruer meg...

Han vil ikke sitte i setet på vognen, han vil ikke sitte/stå i vogna. Han vil bare gå rundt selv. Da løper han ut av butikken, eller rett til løsvekt godteriet (det har han funnet ut er godt)

Han er 1,5år - og hører overhodet ikke når jeg sier NEI! eller kom her. Har lovet meg selv at jeg ikke ville bestikke ham med bolle o.l, men igår krøyp jeg til korset - og ga ham en bolle (t.o.m dette hjalp ikke!!!)

Endte med at jeg satte ham i setet på vognen, holdt fast i beina hans og fikk med meg det viktigste jeg skulle handle, og kom meg hjem. Han hyla, og var så sint - og alle stirra på meg, kjempe morsomt!

Noen som har noen gode tips? Bortsett fra barnevakt - er ikke alltid like lett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, har samme problem. Etter å ha vært hjemme med meg og handlet omtrent hver eneste dag er han dritt lei.

Så her blir det bestikkelser. Han får noen maisbrød som ikke inneholder annet en maismel og luft, de elsker han og sitter i ro.

Dårlig vane ja, men til mandag begynner han hos dagmamma, og handlingene kommer jeg til å gjøre før jeg henter han, så den vanen kommer til å forsvinne av seg selv regner jeg med.

Så har dessverre ingen gode råd å komme med, men lykke til iallfall :o)

Skrevet

Hei

Sitter på jobb, så får svart når jeg får tid.

Skal du begynne i jobb på mandag? Det blir spennende, husk å oppdatere meg hvordan det går.

Godt det ikke bare er meg som har dette problemet, men mat funker visst dårlig på lillegutt. Prøvde å gi ham en DVD med bilde av Postmann Pat (han digger postmann Pat) med det fungerte ikke det heller.

I går fant han også ut at det finnes løsvekt med nøtter...så at han løp bort, tok en lubben hånd og tok en neve full og trykket det inn i munnen før jeg rakk å reagere...litt søtt selvfølgelig, men må nesten være litt streng på det der :o)

Skrevet

Uff, det er vanskelig det der. Jeg har to utaalmodige smaa som ikke synes handling er noe festlig. Her staar storebror paa foran paa vognen og hjelper med aa finne varer. Snuppa maa sitte i setet, ellers saa blir det ikke noe annet enn aa loepe rundt for aa finne henne. Her hjalp det med aa finne et setetrekk (kanskje de har de i Norge ogsaa naa) som ikke bare hjelper med aa beskytte barnet mot skitne vogner, men trekket har ogsaa noen leker. Det holder taalmodigheten til minsten en liten stund ihvertfall. Og sunne snacks har vi ogsaa med.

He he, eller handle kjappere=) Bare tuller, det er ikke lett naar de mestrer aa gaa, og ikke vil sitte lenger.

Lykke til

Skrevet

mini var sånn før.. men nå er det veldig stas og trille selv, de små handlevognene! kansje det er noe?

Skrevet

Har det på samme måte og. Men sønnen min er snart 3 år da, så han hører når jeg sier nei i godteavdelingen. Men det første han gjør er også å løpe dit og begynne med de spadene der....

Det jeg gjør, er så si ifra til han på forhånd at når vi går i butikken, så skal vi ikke kjøpe godteri idag. Så det han få gjøre er å trille sin egen kurv (ica) og hjelpe til med å plukke ut varne, og velge. Få han litt opptatt. Men når vi komme til kassen, så sier jeg bare bestemt, at idag skal vi ikke kjøpe godteri...."husker du ikke hva mamma har sagt?"

Skrevet

Her gjelder det å være konsekvent. Høres ut som du gjorde det rette ved å la ham sitte i setet og hyle. Bry deg ikke om blikkene! Hvis han skjønner at det ikke nytter, vil han slutte å bråke. Typisk alderen også, dette her.

Skjønner ellers godt at dette er en stressituasjon. Kanskje du kunne få noen til å komme en times tid på kveldstid, når han sover, så du kunne gjort storinnkjøp? Butikkene er jo oppe så lenge nå... Å sitte barnevakt om kvelden burde ikke være så mye bry.

Trøst deg med at dette går over! Har hatt noen episoder i butikken med gutten min, jeg og. :-) Senere kan man forhandle mer med dem, og da er det lettere. Men grunnlaget for å få et greit barn i butikken, det legger du nå!

Lykke til!

Skrevet

Prøvde det, men da bærer det rett ut av butikken med vognen...men kanskje når han blir litt større

Skrevet

Hvis tuppa begynner å tulle så bærer jeg henne bare ut av butikken og til bilen,, da får hun roet seg ned litt og jeg får roet meg ned litt + at jeg slipper å tenke at alle ser på oss o.l. Hun har forstått nå at hvis hun tuller så er det rett ut i bilen så hun er stort sett veldig snill når vi handler :) er snart 17 mnd..

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger. Gleder meg til jeg kan forhandle litt med ham.

Det blir nok litt greiere nå når mannen min kommer hjem, da kan en handle og en være hjemme med ham. Men har vært alene med han noen dager nå, og jeg klarte ikke å planlegge godt nok på forhånd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...