KristineMed2Sønner<3 Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Lurte på om dere kunne ramse opp noen matretter som har ekstra mye kalorier og som også er sunt? Fikk beskjed av jordmor om å helle innpå med kalorier nå så bring it on^^,
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. august 2007 ingen? dårlige greier altså
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Hvorfor fikk du beskjed om det? På apoteket har de jo sånne milkshakes som er stappa av kalorier.
Gjest Ut på tur Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Nøtter er sunn og kaloririk snacs Middag kan jo være pasta med fløtesaus. Lasagne(lag den på kylling/kalkun kjøttdeig så blir den litt sunnere) Ellers så er jo pasta en god kilde til energi sånn generelt. marsipan (det er faktisk så sunt at det selges på mange helsekostforetninger)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 nøtter som nevnt her er jo kalori rikt sammens med sjokolade:) Ellers må du bare spise masse:) lag tykke brødskriver, med masse pålegg og et stort glass melk og oboy:) Andre ting: Milkshake laget av fløteis All mat som er frityr stekt. Men litt vanskelig hvis maten skulle være kalori rik OG sunn:) hehe.. ikke like lett da...
Guttemamma x 3 Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Jeg har for lite plass til mat i magen for tiden så jeg må spise kaloritett mat hvis jeg ikke skal gå ned i vekt nå. På den sunne siden har vi: Nøtter Guacamole Fet fisk Brød med olivenolje til dip Brød med peanøttsmør (hvis du kjøper helsekostvarianten er den sunnere) Brød med smør og banan Brød med majones, skinke og avocado Yoghurtsmoothie Ikke fullt så sunnt, men hvis du skal ha ekstra kalorier er det effektivt H-melk Pasta med fløtesaus Vafler (rømmevafler) Is til dessert Ikke drikk vann når du er tørst, velg noe med kalorier (melk, juice) På http://www.egg.no/Article.aspx?artid=9360&bgstyle=egg&mnu1id=4505&mnu2id=&mnu3id=&mnu4id= finner du en brosjyre som heter "når barn ikke har matlyst" med oppskrifter på "kraftkost"
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2007 Tusen takk for mange bra tips! Jeg fikk beskjed om det av min jordmor.Bebisen min trenger vist å fetes opp litt mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå