Gå til innhold

14% over gjennomsnitt stor...noen andre som har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og hva kom ut sånn i str?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min ble målt til +16% forrige uke. Da var den mellom 4000 og 4200 gram, var på ny kontroll i dag, baby hadde lagt på seg, men han målte ikke hvor mye for jeg blir mest sannsynlig satt i gang i morga..... Håpe håpe

Skrevet

iiik! jeg vil ha en 3,6kgs som sist jeg! du må oppdatere med mål og vekt da:o)

Skrevet

Det skal jeg gjøre vet du....

Skrevet

Om gjennomsnittsbabyen er 3,5 - 3,7 kg ved termin, vil + 14% utgjøre ca 500 g, altså mellom 4 kg og 4,2.

Forrige gang ble babyen målt til 3,7 kg 3 uker før termin, og det tilsvarte + 14%. Han rakk å legge på seg ett kilo til før han ble født en uke etter termin.

Skrevet

himmel!

jordmoren sa folgende: " den er 14% over normalen og det er bra"

men det kan da vel umulig være bra??mine to første var 3430 og 3630..kjempe denne gangen da..*nervøs*

Skrevet

...min er visst 10% under gjennomsnitt...jente.

Kan ikke helt si jeg er lei meg...det skal ut....:-)

Skrevet

mi er 5% over, men 14 er da ingenting å tenke på, er når barnet er 25% en begynner å lure. .

Skrevet

min gutt er målt til å være 20% over gjennomsnittet. De sa den var 3800 gram to uker før termin.

Skrevet

Er da vel ingen "kjempe" om den blir ca 4 kg?

Skrevet

Synst å huske atjeg fikk omtrendt fikk beskjed om det samme med min første.....gikk 2uker over og ble satt igang....han var 3370,liten tass:) ikke vær nervøs....det går nok strålende....

Skrevet

Bebisen ble målt på UL i går... Da var jeg 29+4! UL ville at jeg skulle være 30+3.. haha.. Bebisen ser ut til å bli 3400g, håper det stemmer... :)

Skrevet

Var på UL idag og fikk beskjed om at jenta våres var 20 % større enn gjennomsnittet!!

Blei henvist til diabetesavdelingen osv osv osv...

Noen andre som fikk neg kommentarer slengt i trynet?!

Skrevet

neida,ingen negative kommentarer her,jordmor sa faktisk det var "bra" kunne ikke helt skjønne den da,om den er 14% over..mine to andre har vært på 3430 og 3630,så kan da liksom ikke se for meg at det skal komme den kjempen denne gangen? håper dere har rett dere som sier at 14% ikke trenger å være så mye sånn vektmessig på babyen

Skrevet

Naa er det jo saa forskjellig for hvem som maaler. Jeg maalte for toog en halv uke siden, da sa de baby hadde 7prosent vekst pluss og veide 3170. idag tre dager for termin sier de at baby er sikkert 4500, jeg er saaaa lei meg. Ikke moden eller det som kalles fodeklar og er sikkert da paa vei mot overtid.... Forrige gutten min var 4500 og helt jaevlig fodsel, hadde slaatt meg til ro at denne skulle bli mindre men naa ser det ikke saann ut... haaper forste lege hadde rett..

Skrevet

Jeg venter nr 4 og alle mine har vært godt over 20% over snittet. Har blant annet tvillinger, og disse var altså godt over snittet for enlinger. Det trenger ikke bli noen kjempebaby av dette. Jordmor sa at hvis det var snakk om 40% over snittet, ble en sendt til sykehus for kontroll. Jeg er fullstendig avslappet til det i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...