Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 vi bor på et lite sted der hvor det ikke finnes lekeparker. Vi bor i 3.etg i et leilighetshus, har en slags hage men ingen lekeapparater( men skal kjøpe sandkasse snart) Vi er igrunn en del inne nå for tiden... jeg har sosial angst som kommer tilbake i ny og ne.. derfor klarer jeg ikke å gå ut.. får utrolig dårlig samvittighet overfor min lille gutt.. vil jo gjerne at vi skal kunne være ute og få frisk luft..og samvittigheten blir bare værre når jeg ser at han faktisk kjeder seg..( han blir sur, vrang ol) Heldigvis er pappan mye ute med han på ettermiddagene og i helgene da... Jeg er jo ute sammen med han jeg også på dagtid,men det er bare ikke så lenge og så ofte som jeg kunne ønske.. Jeg jobber med meg selv for å overvinne angsten,og det har blitt mye bedre det siste året:) så jeg ser lyst på fremtiden. Snart har jeg førerkortet i hånden,så da kan vi reise til nærmeste lekeplass og sånt også.. så det kommer til å bli bedre,uten tvil. Men hvordan skal jeg aktivisere han,både inne og ute? Vi bygger lego, triller ball ,leser bok/pekebøker osv... men virker ikke som han blir tilfreds med det. Bor på en veldig øde plass... gleder meg til vi skal flytte... Fint om dere kunne komme med forslag. ønsker ikke noen kritikk for at jeg har sosial angst, takk. har ikke noe behov for akkurat det.
trompetisten Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Fingermaling, kjempemorsomt Blir litt søl, men fingermalingen er lett å tørke av glatte overflater synes jeg. Jenta mi synes det er bare stas å være med å lage mat. Okay hun roter, og flytter potetene mellom alle kjelene som er i huset, men koser seg. Eller å tørke støv med egen fuktig klut. Hvis jeg gir tørr klut, blir jeg fort avslørt at det ikke er "ekte". Synge sanger, og danser. Men hun må også leke litt for seg selv, uten at mamma er med. Og da ser jeg ofte at hun leker med byggeklosser, dukke og dukkevogn eller bare setter seg og ser i bøkene sine. Lykke til videre, og håper du vil få det bedre etter flytting
monztah Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Vi bor også på et sted hvor det ikke finnes lekeparker, men har masse fin natur rundt om - men det har kanskje ikke dere? Ute kan man jo gå i skog, på strand, i gress, utmed veien etc, og de små finner alltids noe spennende å kikke på. Men innendørs pleier jenta mi å være med på når jeg styrer og steller i huset, både vask av klær og oppvask, og rydding og matlaging. Ser ellers du har fått fine tips om fingermaling etc. Håper det ordner seg for dere!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 tusen takk for tips folkens:) Vi har jo litt natur her da..hehe.. vi bor jo trossalt på ødelandet;) så da får vi ta å sjekke ut turmulighetene her om kring tenker jeg han er bare 1 år og går ikke så mye ennå..men han elsker å gå tur,og få trille vogna si selv da! d tar jo en stund å gå den runden vår da,da:D hehe Vi koser oss mye,men av og til så kunne jeg ønske det var noe småbarnstreff eller noe her i området..men slikt er ikke å oppdrive.. og siden jeg er ganske ung ,så har ikke venninnene mine rukket å få barn heller..så jeg har liksom ingen å gå tur med eller besøke( venninnene går skole langveisfra) janei,skal ikke være enkelt det her.. men det ordner seg vel til slutt;D takk igjen;) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå