Gå til innhold

Har du noen gang fått bot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor og hvor mye?

Jeg har vært heldig å sluppet unna,mens sambo derimot....

Han har fått både for fart,parkering og manglende bilbelte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke .-)

Skrevet

Nei, aldri.

Samboeren min har fått en parkeringsbot en gang. Han har hattlappen i 15 år, så jeg syns ikke det er så ille =)

Skrevet

Jeg har *flau*

Det var rundt 4000 kroner for å ha kjørt i rett over hundre på en øde vei i Telemark (den eneste som ikke var full av hull) der grensa var 80... Fikk 2 prikker med på kjøpet, men såpass lenge siden nå at arka mine er blanke igjen :o)

Ja og en parkeringsbot - satt hos frisøren og det tok altfor lang tid, og jeg fikk meg ikke til å løpe ut å fylle på penger (måtte gjennom gågata) med hodet fullt av sølvpapir.

Skrevet

Jeg har både fått fartsbot, bot for å prate i mobiltlf og flere parkeringsbøter...

Den kjedeligste boten jeg fikk var en av parkeringsbøtene da jeg var høygravid. Hadde parkert og gikk bort for å betale på automaten. Hadde ikke småpenger og den tok ikke kort så jeg løp inn på rema butikken som var 20 m fra der jeg parkerte og vekslet penger. Det var en kunde foran meg i køen og da jeg kom ut hadde jeg fått bot!!! Selv om dette sikkert er den minste boten jeg har fått var den også den kjipeste!!

Skrevet

ja to ganger, en fartsbot den var ikke min noen hadde lånt bilen min og blei knipsa. så den slap jeg.

en annen var en parkeringsbot. men jeg ringte og klaget og fikk bevist at de hadde gjort feilog slapp denog.

jeg har derfor ikke måtte betale noen bot.

Skrevet

Jeg har et par parkeringsbøter.

1 Så ikke skiltet om privat parkering

2 Var fornære et kryss......trodde jeg hadde parkert mange nok meter unna, men nei.

Og så ble jeg tatt i 89 i 60 sone og fikk 4500,- i bot.

Ja ja, man lærer av sine feil.

Skrevet

Ja, ble blinket i en boks. Fikk 3600 i bot, og en prikk! Suuuuure penger!

Skrevet

jepp!! Jeg klarte å skaffe oss en parkeringsbot i Danmark. Hadde vridd den derre klokka i frontruta til feil tidspunkt. Leste 14.03 på klokka i bilen og vridde klokka til 4!! snakk om å være bortreist =)

Jeg lo og sambo kjefta og sa (ropte): "Det er ingenting å le av, det er da faen ikke noe gavekort vi har fått!!"

Da lo jeg enda mer =)

Skrevet

Vi, eg å sambo, har fått en parkeringsbot... Glemte helt vekk tida, og når vi kom t bilen hadde det akkurat komt på en lapp...

Og på selveste 17.mai fikk vi fartsbot, 1600 kr...

Skrevet

Fått flere parkeringsbøter.. =/

Skrevet

Fikk haugevis av perkeringsbøter når jeg bodde i oslo sentrum. Man går litt lei av å lete etter p-plass:) Og en for manglende belte, men nå har jeg blitt stor pike og bruker beltet og parkerer sånn nogenlunde lovlig;P

Skrevet

Jepp.. Fikk beltebot på 750 kr av veivesenet når jeg hadde beltet på jeg.. Men hadde det ikke rett på, istedet for at det skulle begrave seg inn i halsen så hadde jeg det under armen.

Kunne ha mistet lappen en gang når jeg kjørte i 90 i 60 sona, men politimannen var alene i bilen, og kunne ikke ta meg, fordi han ikke hadde bevis. Siden da har jeg kjørt høvelig etter fartsgrensa.

Skrevet

Parkeringsbot og en fartsbot. 59 i 50 sonen tatt med fotoboks.

Heldigvis for meg var det rett før det begynte å koste så sinnsykt mye, men det svei nok for en fattig student til at jeg lærte av det :)

Skrevet

Jepp - fått en fartsbot. 1000,- for å ha kjørt litt over fartsgrensen i 50-sone (er mange år siden, så jeg husker ikke hvor fort jeg kjørte). Sure penger, så siden den gang har jeg alltid kjørt fartsgrensen!

Samboer har en tendens til å tråkke litt for hardt på gasspedalen (og jeg kjefter like mye hver gang...) og han har fått noen fartsbøter i årenes løp....men ikke på veldig mye og ingen prikker. Han har også fått en parkeringsbot og en bot for å ikke å ha med seg førerkortet.

Skrevet

Nei.

Ingen bøter av noe slag.

Skrevet

Jeg har fått to parkeringsbøter bare. Og en bot for piggdekk ..

Sambo har mista lappen pga for høy fart gjennom østerdalen og et par park bøter..

Skrevet

P-bot to ganger. En gang kom jeg for sent tilbake og en gang trodde jeg det var gratis parkering (rimlig tåplig ettersom jeg parkerte ca 0,5 m fra parkeringsautomaten. Ellers ingen bøter.

Jeg har foresten fåt bot for å levere bibilotekbøker for sent også hvis det teller :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...