Gå til innhold

Er Mina virkelig er SÅ utrolig uvanlig navn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått masse reaksjoner på navnet Mina, folk som ikke har hørt om det før, folk som ikke kanskje skjønne hvorfor vi velger så sære navn osv...

Jeg hadde hvertfall hørt om Mina.

I følge SSB er det over 2000 personer som heter det i Norge. Lucas som ingen reagerte på er det bare noen over 500 som heter..

HATER at folk må bry seg på en negativ måte hva vi kaller barna våre :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Mina er fint jeg og har to i omgangskretsen vår som heter det!!

Skrevet

Jeg synes det er fint, og kjenner TO jenter som heter det.

Det er vel ikke såååå uvanlig? Og ihvertfall er det IKKE sært.

Skrevet

Jeg kjenner i alle fall ei til som heter det (eldstedatteren til ei jeg lå på barsel med), og jeg syns det er superduperskjønt! Hvis folk ikke kan si noe fint om noe man velger kan de likesågodt holde kjeft - valget er jo alt tatt!

Skrevet

Kjenner mange som heter Mina, så her er det ikke uvanlig i hvertfall :)

Skrevet

Kjempefint navn!

Kjenner en som heter det, og hun er over 30 =)

Skrevet

Nyydelig navn! Kusina mi heter det :o)

Skrevet

Takk folkens :o)

Helt enig med ei over her; om folk ikke liker navnet vi har valgt kan de la vær å si noe!

Skrevet

Veldig fint navn :) Ikke bry deg du, ta det navnet dere liker best.

Skrevet

Synes også Mina er fint. Har lyst på det til ei ev. jente til, i tillegg til et annen mellomnavn.

Hørte om det for første gang (som jeg kan huske), fra en Dracula film med Winona Ryder (eller hvordan hun skriver navnet sitt), hvor hun spiller ei dame/jente som heter Mina. Liker det kjempegodt :)

Ikke bry deg hva andre synes. Det viktigte er at dere liker navnet, og synes det passer bra til jenta deres!!!

Gjest Renate&Nydelige Christina06
Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig nei, vet om ei som heter det...en 2åring. og mina fra p3 haha...:-)

Skrevet

Nei, det er da ikke så uvanlig. Kjempefint navn!

Har fått den kommentaren noen ganger her også, eldstedatteren min heter Dina.

"Åh, så hun skal ikke hete Ida, da?"

"Trodde Dina var et hundenavn, jeg"

"Dina er litt sært..."

Blæh.

Skrevet

Jeg har Mina på mi lista:o)

Syns folk som helt uten videre uttaler seg negativt om navn bare skulle holde munn, greit når man spør om meninger.

Skrevet

Kjenner ingen som heter det faktisk, men hadde da ikke stusset om noen sa de skulle kalle jenta si det! Fint navn, og er da vel ikke så uvnalig..

Da vi ventet snuppa, sluttet vi å diskutere navn med andre. Hvis folk spurte, så sa vi bare at vi ikke hadde bestemt oss og at det var en ting vi måtte bestemme selv.

Skrevet

Uvanlig er det vel ikke. Men det om man bytter ut 1 liten bokstav får man jo verdens peneste navn, he he he (tuller jeg nå):)

Skrevet

Hadde ikke møtt noen Minaer før frøken Hadjian på p3 :)

Men uvanlig eller ikke, så er det jo et koselig navn :)

Skrevet

Har ikke inntrykk av at det er SÅ uvanlig, nei. Kjenner ingen som heter det, men har hørt flere nevne det navnet når vi har snakket om jentenavn (diskuterte jo det litt siden vi nettopp fikk en jente;o)).

Prøv å forklare folk at en har valgt navnet Milla på sin nyfødte...he he - får stort sett veldig positive reaksjoner på det, men alle kommenterer at det har de aldri hørt før ol. Er vel 133 (om jeg ikke husker helt feil) som har det navnet som eneste fornavn i Norge...

Mina er forresten et nydelig navn:o) Hadde det på lista vår denne gangen;o)

Skrevet

Syns det er et vanlig navn, jeg. Kjenner flere som heter det. Bl. annet søstera til sambo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...