mamme te snart 3 Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 korleis er det rundt dåke..er det sånn atte besøket tar med kaffimat? eg berre tenkte på det siden før i tida var så.... heller på å fylla opp fryseren med kaker (gulerotkaka,sjokoladekaka, iskaka,jucekaka) nåken andre forslag te fleire ting å ha i fryseren??
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 jeg pleier ofte ha med en kake eller noe når jeg går på besøk...sånn at mammaen slipper å styre:-)
Gjest Ut på tur Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Det er jo helt teit sånn det har blitt. Gjestene kommer gjerne samme dagen man kommer hjem fra sykehuset. De kommer gjerne i store grupper. Alle skal dikke og dulle og holde på babyen som du ikke har rukket bli kjent med selv en gang. Den nybakte mammaen skal helst sitte fresh og opplakt og fortelle morsomme historier fra fødselen. Hun skal samtidig diske opp for gjestene sine med kaffe og hjemmebakt sånn at gjestene kan fortsette dikkingen på babyen din. (Jada, overdriver litt, men det fremmer forståelsen ) Litt forskjell fra før i tiden der barselsbesøket kom for å sørge for at mor fikk hvile og godt med mat. Her i huset så har vi kjøpt en pakke med kaffe, og så får vi kanskje stikke innom butikken og kjøpe litt is og kjeks. Her i huset er det stort sett hjemmebakt det går i, men det kan ingen forvente av oss den første tiden Da må de ta med sjøl Kan forresten hende vi kjøper et par poser frosne rundstykker. Gulost har vi alltid så kan de få rundstykker med gulost
Amazone Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Signerer den, ut på tur!! "Vi har noe knekkebrød og gulost om dere er sultne..." Hihi.... Jeg og synes det er mot sin hensikt slik det er blitt i mange kretser; at man kommer for å dikke med babyen, mens mor må være husmor og vertinne. For meg faller det naturlig at det er mor som skal få oppmerksomhet og ekstra omsorg i barseltiden! Da en venninne av meg fikk barn for en tid tilbake kjøpte jeg barselgave til HENNE jeg, babyene får jo som regel så det holder. Når det er sagt vil jeg selvfølgelig ta meg av gjestene mine så godt jeg kan, og er jeg i form steller jeg gjerne i stand noe. MEN, har gitt beskjed om at etter fødselen trenger både jeg og sambo og baby tid sammen, så får alle andre komme i andre rekke. Sambo skal ha to uker permisjon etter fødsel, og den tiden er vår og BARE vår. I utgangspunktet. Så kan heller vi gi beskjed om når vi ønsker besøk.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Sist fikk jeg et par bakekick før fødselen, så jeg hadde litt muffins i fryseren. Jeg som ikke finnes huslig og husmoraktig... He, he - noen som fikk seg et lite sjokk der. Men ellers ble det Marylandcookies, brus og kaffe/te. INGEN hadde med barselmat... Men jeg hadde inntrykk av at ingen ventet seg at jeg skulle fleske til med oppvarting heller. De var der for å gratulere, hilse på, se barnet og oss. Ikke legg opp til så mye, sier jeg!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Tenk om det stod en kjele med mat på komfyren når folk gikk....... Jeg hadde faktisk med meg middag sist jeg var på barsels besøk... Første varme måltidet de hadde spist på 2 uker fortalte de ..
År og dag Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Har ikke tenkt så langt enda, men det er sant at det kan bli slitsomt hvis alle forventer oppdekning når de kommer på barselsbesøk. Tror jeg må gjøre det enklest mulig, ja. Men is og noe tilbehør krever jo lite, og litt kaffe skal jeg vel få på bordet, eller pappaen, kanskje.
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Jeg er glad i kake, så jeg hadde blitt glad om noen kom på besøk med kake (";) Men, jeg tipper at alle kommer til å ramle inn på sykehuset og ingen besøker oss hjemme. Vi vurderer hengelås på døren på sykehuset! (Nei, ikke seriøst, har bare en følelse av sterk lyst!) Kanskje vi skal sende rundt i fødselsmeldingen at de gjerne må komme på besøk, men da er kake et must *hihi* Har jo kanskje mer en nok med å huske å spise selv den første tiden, om en ikke skal servere i tillegg. Er litt for en skål med snop også jeg da. Har så mange unge venner hvor kake er "ut" for tiden. Kanskje kjøpe inn et par plater med div sjokolade, og hamstre smågodter på tilbud fra Ica eller Obs`n.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 kunne ikke vært mer enig UT PÅ TUR:) når jeg har vært på besøk har jeg enten tatt med meg noe, eller så har det ikke blitt servert noe. Syns overhode ikke det gjorde noe. Har FULL forståelse for at moren er sliten, så:=) Jeg for min del har bakt boller og kanel snurrer som bare kan tas opp fra frysren. Så får de knaske de sammens med en kopp kaffe. jeg ORKER rett og slett ikke å styre med noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå