Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 ei venninne sier legen hennes har det. men tror det er oppspinn det hele at hun er gravid-iom at hun ikke kan svare fornuftig på noe.. trodde man måtte ha det hvis det skulle skje noe-for da må papirene medbringes ?!?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Hmm, tror kanskje det jeg og.. man skal jo ha med seg helsekortet som du sier, hvis noe skulle skje så ser de at du er gravid =) hva er d du spør om som hun ikke klarer og svare på a? ;p
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 spør bla om hjerltelyden-hva den ligger på.. spør om de målene de tar på magen osv.. men hun husker aldri noen ting !?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Det er jo sånne ting man ALDRI glemmer da =) Det er tross alt barnet hennes det er snakk om.. hvis d er noe barn da
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Jeg har fått beksjed av legen min at alle skal bære sitt eget helsekort og at det er noe legen IKKE oppbevarer for deg!!
Petrine+Røver Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Helsekortet skal du jo ha selv... legen river bare av den delen som sendes som søknad om fødeplass. Helsekortet skal man jo ha med seg på alle kontroller, og alle er ikke hos legen på alle kontroller, minst én er jo på sykehuset for ultralyd - og noen velger å ta noen eller alle kontroller hos jordmor - så synes nok det hørtes veldig merkelig ut at legen hennes beholdt det :-)
3 skatter ute:) Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 helsekortet har man selv ja, og så får man tilsendt prøvesvar osv som man skal legge sammen med helsekortet. kan jo være man skal ut på reise eller noe, og da skal det medbringes. legekontor lagrer da ikke slike ting de, de har da ikke kapasitet til det.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 ok =) men da er det sikkert da-at hun lyver om det !! syns det er utrolig dumt av henne.. hun er ca 21 uker.. x`en tror han skal bli pappa,moren hans tror hun skal bli bestemor... off..st5akkars folk
Athravil Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Jeg har ikke fått vite hjertelyden, bare at det slår fint. Husker aldre SF mål, bare at jeg ligger høyt... Men jeg har helsekortet selv da, dog bare forsiden, siden legen sendte alt annet når han søkte om sykehusplass...
Rakri Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Diskuterte faktisk akkurat det med jordmor på forrige kontroll, der hun påpekte viktigheten av at man har det selv. For eksempel dersom man går i fødsel i en helg eller noe slikt. Hørtes trist ut om noen skulle finne på noe slikt da - altså å lyve om graviditet....
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 17. august 2007 #13 Skrevet 17. august 2007 Jøss... Når har a termin da? Og har du sjekka om det stemmer med siste mens;) hehe... De fleste av mine venner har ihvertfall ikke peiling på at et svangerskap varer i 40 uker og 2 dager. Og hva med ultralyd? Har hun vært på det? Så utrolig pinlig for a når hun kommer så langt at alle skjønner hun ikke venter barn!! Skjønner ikke helt hva hun prøver å oppnå. Hmm... Pass på da.. Snart forteller hu vel at hu har mistet........ Og da kaller hun det sikkert spontanabort;) De fleste andre ville vel kalt det senabort, ville de ikke? Hold oss oppdatert da;) hehe
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 hvis det er tidlig i svangerskapet tror jeg ikke det er vanlig å ha det, det var ihvertfall slik før, ..
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 17. august 2007 #15 Skrevet 17. august 2007 Jeg hadde det ikke selv i begynnelsen... Så på kontrollen FØR ordinær UL måtte jeg selv be om å få det med meg.. men har hatt det selv etter det.. Legen min er litt rar tror jeg..
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 Er gravid med mitt 3 barn, og har alltid hatt helsekortet under hele sv.skapet. Legen sa til meg at jeg helst bør ha det med meg, i tilfelle jeg blir lagt inn på et sykehus for noe. Viktig at legene da kan se at jeg er gravid på helsekortet, siden det ikke alltid synes at man er gravid! Så ja det høres jo veldig rart ut, selv om man skal passe seg for å si at noen lyver om det.... Kanskje du skal ta det opp med henne på en forsiktig måte? Kan være at hun egentlig ikke har det helt bra. må jo være fælt å leve på en løgn... At hun egentlig håper å bli avslørt?? Hvem vet... Om dere er nære venninner trenger hun nok støtte, siden hun har gått til et slikt drastiskt skritt. oppdater oss på hvordan det går da!!!
meg & to små vampyrer Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 Hei, du! Er du her og spør også? Og har jeg blitt babysyk igjen eller hva? Sånn går det når dere nadre blir gravide:) Gi beskjed når du finner ut hva som skjer da! Og jeg syns du skal bare snakke med henne, jeg da.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #18 Skrevet 18. august 2007 Noen får ikke helsekortet før på andre kontroll, som kan være ganske sent i svangerskapet. Men helsekortet er jo en journal med private og sensitive opplysninger, så det kan jo hende hun ikke ønsker å vise det frem. Det er ikke så pent å be om å få se andres helsekort egentlig.
nenna34 m/desemberbaby Skrevet 18. august 2007 #19 Skrevet 18. august 2007 Tok lang tid før legen ga meg helsekortet. Han mente at jeg ikke trang det før litt seinere i svangerskapet, kan hende hennes lege også er litt rar på det området der. Men nå har jeg fått det, og nå er jeg 25 uker på vei...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. august 2007 #20 Skrevet 18. august 2007 Ei jeg kjenner/kjente, har ikke sett henne på mange år, ble gravid. Gikk å sa det til alle at hun var gravid.. Men etter hvert fant vi ut at det var noe som ikke stemte.. Og vi fant også ut at dette måtte være noe hun bare sa for at typen hun hadde skulle bli værende hos henne, for han hadde akkurat gjort det slutt, og begynt å rote litt med ei anna ei.. Etter hvert fant hun vel ut at hun ikke nådde frem med "graviditeten" sin, og at han uansett var ferdig med henne. Så da hadde hun plutselig spontanabortert, ikke virket hun spesiellt lei seg heller, alt var bare tilbake til det vanlige... Noen kan finne på utrolig mye rart.. Og spesiellt om de blir sjalue..
Labambie Skrevet 18. august 2007 #21 Skrevet 18. august 2007 Jeg har ikke helsekortet mitt selv enda.. Skal bare hente det hos legen før ultralyd. Så jeg har det ikke selv enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå