Miss RM Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Har leeeenge igjen (11 uker og 5 dager igjen til termin...), og lurer på når det er vanlig å gjøre i stand senga til den lille? Nå står den flatpakket og det klør i fingrene etter å sette den opp.. Tenker også at madrassen (som nå er pakket inn i plast) må luftes ordentlig, det samme med dyna... Er 50% sykmeldt og har mye ledig tid, og er dessuten veldig utålmodig :-)
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 kanskje litt tidlig enda, men mange som gjør det så tidlig. kan jo lage til å sette opp, bare ikke ha på sengetøy (lite vits i at det skal stå å støve ned)
Gjest Ut på tur Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Jeg ville hvertfall ventet så lenge som mulig med å re opp senga... blir så mye støv.. Men madrassen er nok kjekt å få lufta Tror du ikke ventetiden vil bli enda lenger om du skal gå i kanskje mer enn 3 måneder og kikke på senga ?????
Miss RM Skrevet 17. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2007 Hadde ikke tenkt til å ta sengetøyet enda, har bare lyst til å sette opp senga.. Men som dere sier, ventetiden blir lang nok, så får vel smøre meg med tålmodighet.. Ikke enkelt!!! Jeg vil ha vesla nå :-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Skal ha vugge den første tiden. Den skal mannen få hente før jeg kommer hjem fra sykehus. Kommer til å vaske klart sengetøy før jeg drar på føden. Vogna står hos en venninne fram til jeg kommer hjem den også. Er litt overtroisk:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Vil anbefale deg å være tålmodig og ikke tenke så mye på at du vil ha babyen din NÅ Det er en prosess som tar en del uker, og sånn skal det helst være. Husk at livet har utrolig mye mer å by på enn den babyen som snart skal komme. Nyt heller disse siste månedene hvor du har tid til deg selv. Nyt muligheten til å være spontan. Kos deg på jobb og med venner. Gjør morsomme ting du liker å gjøre.
conney skal ha nr 2:) Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 vi har to uker til temin og har ikke skrudd opp vugga enda...men skal gjøre det i dag:) det blir så koselig
Audacious Angel Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Jeg tror jeg må være en av de tregeste her inne.... jeg har og to uker igjen og tenkte at denne helgen så må jeg få gjort ferdig sengen. Den trenger å skrapes for maling og males på nytt..... Må også få noen strøk på komoden og pakke sykehusbaggen.... Ellesr så er det jo også denne husvasken da, blir nok en travel helg dette. Og jeg som får så mye (og ubehagelige) kynnere når jeg setter i gang med ting.
Gjest Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 har litt over 3 uker igjen til termin. mannen min dro på plattform for 2 uker siden så vi satte opp senga dagen før han dro, just in case! men i dag kommer han hjem og magen er her fremdeles=) så vi satte opp senga 5 uker før termin faktisk. men vi skal ha vugge på stua og den står trygt med svigers enda=)
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Satte opp sengen tidlig i uke 33. Men det var bare fordi vi måtte. Fikk takstmann og måtte få rommet til å ligne et rom.... Akkurat nå kunne jeg godt tenkt meg at den enda var flatpakket.... Vi har enda ikke kjøpt madrass, eller bestemt oss for hvilken. Så det er bare sengen som står oppe.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Bare ett spm ang lufting som mange nevnte av dyner og madrasser! Hvor lufter dere disse ? Inne i leiligheten, eller ue på verandaen ? Jeg tør ikke å henge noe til lufting ute med dette ustabile været. Tar ikke sjangsen på at det skal regne ned og begynne å råtne.. noen tips ? =)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 jeg skal ha 17 septmeber (ks) og monterte opp senga for 1 uke siden.. Greit at madrassen og dyna får lufte seg litt:) Men reier ikke på senga før dagen før lille gutt kommer. blir jo bare støvete ellers:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #13 Skrevet 17. august 2007 Bolla og slasken: ikke særlig heldig å legge en nyfødt baby i en nymalt vugge. pga gasser å sånt. de sier jo at du bør vente ca 3 uker fra du maler vegger til du sover i rommet...senga kommer jo enda nærmere. jeg krysser fingrene for at du går en uke over tiden jeg:0)
karro Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 Vi brukte ikke sprinkelsenga før gutten vår var 5 måneder sist, så det haster ikke. Vugga er bare å re opp.... Tror ikke du skal stresse med det. Senga blir ikke brukt den første tiden likevel:)
fugla Skrevet 18. august 2007 #15 Skrevet 18. august 2007 Hei! Er vel kanskje ikke så lurt å begynne å male babysengen 14 dagerfør termin. Vet at å male sånne ting skal gjøres flere uker i forveien da malingen vil avgi gasser i flere uker etter at det har tørket og lukkten er borte..
Luna** Skrevet 18. august 2007 #16 Skrevet 18. august 2007 Kan være lurt å sette opp ca 1 mnd før. En venninne av meg gjorde det, og er glad for det. Lakken på den senga stinka!!!
Moonflower Skrevet 18. august 2007 #17 Skrevet 18. august 2007 Jeg slår nok alle treghetsrekorder! Monterte senga i går og har termin i dag ) Ser ikke ut til at fødselen er i gang ennå da....
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 19. august 2007 #18 Skrevet 19. august 2007 Jeg fikk beskjed av legen å gjøre ting klart så fort som mulig jeg..Siden livmorhalsen min har gått ned til litt over 2 cm på kort tid...Så her går jeg neppe til termin! Så sengeshopp, Here I come:P
spireliten Skrevet 19. august 2007 #19 Skrevet 19. august 2007 Kjære deg. Jeg synes du skal sette opp senga når du føler for det Kos deg med det. Ang dyne så har jeg vasket denne i vaskemaskinen med uparfymert vaskemiddel. Har selv litt under 6 uker til termin, og vurderer å sette opp senga i dag. nettopp for å glede meg over dette og som noen tildligere nevnte, for å lufte den:) Å legge på sengtrekk gjør vi når vi kommer fra føden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå