Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Var innom skravlesiden, og så at noen pratet om dette. Er det noen her inne som har smakt det før? Hva syns dere om det? Jeg kan tenke meg å prøve å lage det. Men siden jeg aldri har hørt om det før, så håper jeg at noen kan forklare hvordan jeg går frem. På forhånd takk
Gjest Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 ååå det er gøtt!!! Kutt kålen i passe store strimler, bør ikke være så smått som når du lager salat, da blir det bare møl. Legg kålen i kjele, ha på vann til det dekker alt og kok opp. Ha i 1 ts salt. Kok til den er myk, tar gjerne bare ca 10 minutter. Kjekt å kjøpe ferdig skåret flesk, for du bør ha en temmlig skarp kniv for å skjære pene skiver selv. Stekes og krydres. Stek gjerne en god stund hvis du liker litt sånn sprøstekt....namm....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Det høres jo kjempe enkelt ut. Men når du mener med krydder, så er det bare salt og pepper, ikke sant?
Gjest Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Flesk pleier å være saltet ganske bra, så det holder med pepper. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå