Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Mange kristne tror jo at jorda er 6000 år (stemmer ikke det?) er du enig i dette, eller tror du jorda er eldre enn det? (eller yngre for den saks skyld) Tror du dinosaurene har eksistert eller er hele dinosaurgreiene bare en stor konspirasjon? eller levde de samtidig som menneskene? i dette tilfellet tror jeg på vitenskapen=) hva tror du?
Klikk Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Heeh.. her er jeg igjen men mine teorier! Jeg tror jorda er omkring 6000 år gammel. Det står at Gud skapte alle jordens ville dyr, så jeg tror Gud også har skapt dinosaurer. Og jeg tror han skapte dem i løpet av de 6 dagene. JEg tror at etter syndeflommen var klimaet på jorden blitt såpass endret slik at mange dinosaurer døde. Jeg tror også at mennesker drepte dem. (I edens hage vara vi planteetere) Bibelen snakker selvsagt ikke om dinosaurer fordi dette ordet ble oppfunnet sener. Men Bibelen snakker om drager og dette tror jeg kana være dinosaurer. Jeg tror de levde sammen med menneskene. Grunnen til at jeg ikke kan tro på at de levde i mange milliarder år før meneskene, slik som faktisk mange kristne tror også, er fordi da har du død før synden kom inn i verdeen. Og Bibelen sier at ved mennesket kom synden inn i verden og ved synden døden.
Gjest Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Gud skapte alle slags ville dyr og alle slags fe og krypet på marken av alle slag. Og Gud så at det var godt. Da sa Gud: "La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss! 1.Mos.1:25-26 Da sa Herren Gud: "Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like." Og Herren Gud tok jord og formet alle dyrene på marken og alle fuglene under himmelen.... 1.Mos.2:18-19
Lumsk Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Jeg er nok enig med deg Sauen. Jeg tror jorda er 4,5-4,8 mrd år gammel. Jeg har ingen tro på at den er 6000 år og ser ikke hvorfor jeg skulle tro det selv om jeg er kristen. De 6 dagene skapelsen tok i følge Bibelen tror jeg ikke skal tolkes bokstavelig. Poenget med skapelsesberetningen er at Gud skapte jorden. Ja, dinosaurene har eksistert, man graver jo opp bein støtt og stadig og slektinger av dinosaurene lever i dag i form av krokodiller.
Gjest ->>- Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Rimelig mye eldre enn 6000 år. Ja, dinosaurer har selvsagt eksistert. Det kvalifiserer knappest til et trosspørsmål heller, det er bare et faktum - med mindre vi skal begynne å diskutere hvorvidt vi TROR jorda egentlig er flat ...
CARCEL Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Jeg tror jorden er eldre enn det. Selv tror jeg kanskje Gud drepte dinosaurene og skapte jorden slik at vi kunne leve der, dyrene og mennesket. Nå skal vi heller ikke glemme kunnskapens tre. Tror det gjør at vi stadig må ha en forklaring på alt. Det behøver ikke alltid være bra. Hva om det er ting vi bare ikke kan forstå? Og ja, tror dinosaurene har levd.
kajak&Daniel Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Det er jo bevist at jorda er eldre enn det, så selvsagt tror jeg ikke at den kun er 6000 år! Når alle beviser sier noe annet, så skjønner ikke jeg at noen fremdeles kan tro på det.. Men men.. folk får tro hva de vil... :-)
nihilo_ex_nihil Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Hva er logikken i at en eventuell Gud skulle skape dinosaurene for så å utrydde dem? Ble han misfornøyd med eksperimentet når det ble klart at disse skapningene aldri ville klare å konsentrere seg tilstrekkelig til å produsere en eneste episode av Hotell Cæsar eller fargerike armbånd til støtte for trebente pudler (eller noe slikt)?
Klikk Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 Titttmor: Ifølge bibelen er jorda flat? Jesus sier at han skal komme igjen og noen skal da være ute på marken og arbeide mens andre skal sove i sengene sine. Og jesus skal hente alle samtidig. Så slik jeg tolker det har Gud her sagt at jorda er rund. Vitenskapen kom fram til det litt senere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå