hjelpesmega Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Snuppa vår sluttet med bleie for en uke siden. Begynte en uke før det i ny avd i bhg. Hun tisser relativt ofte på seg i bhg, men ikke her hjemme. Jeg tror det går på at hun ikke er trygg på personalet enda, samt at det er tidlig, og at det vil gå seg til etter hvert. På personalet virker det som det er pes med all skiftingen. Synes det er litt leit, for hun er så flink ellers. Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre for å gjøre det enklere? Noen som har erfaringer å dele? Hun er 2 år og 8 mnd.
så var vi 4 Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Hvordan rutiner har de i bhg i forholdt il dogåing? For om de tar henne med på do jevnlig vil det sikkert bedre seg.
Honningmelon Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Det gikk ganske bra i bhg med bleieslutt her. Har de faste dotider i bhg? Ellers ba jeg de om å følge han på do ofte i starten. Når han hadde uhell i bhg, var det fordi han lekte og glemte seg bort.
hjelpesmega Skrevet 17. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2007 De har visst spurt henne om hun må på do. Da har hun sagt nei...og de har da ikke fulgt henne. Sa i fra at de bare må ta henne med seg, og at hun nok sier nei fordi hun ikke kjenner de så godt enda.
så var vi 4 Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 hehe jeg må bare flire litt for de fleste på den alderen sier vel nei, spesielt hvis de leker. Det ordner seg nok ganske sikkert hvis de følger henne på do jevnlig Og om de ikke gjør det så blir det mye skifting av klær.
Solitude Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Tar personalet jenta di på do til faste tider ? spørr de henne av og til om hun må på do ? Små barn glemmer seg ofte i lek og venter for lenge med å gå på do. Og så plutselig er det for sent. At personalet syns det er pes med all skiftingen, det får de bare tåle. Hva med belønningssystem, de dagene hun har gått på do i barnehagen så får hun klistermerke på et skjema, eller noe annen form for motivasjon. Men hvis det går ukesvis med våt bukse i barnehagen, så er det jo ikke bra det heller. Så ville satt en tidsfrist og så tatt på henne bleien i barnehagen hvis hun ikke viser noen bedring innen viss tid.
Honningmelon Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Bare be de ta henne med seg. Gutten min skal aldri på di han :-) Men, jeg ser jo at han må. Så bare be dem om å si at, nå går vi på do, og ta henne med. Si også at de skal ha faste dotider på henne hvis de ikke har det.
hjelpesmega Skrevet 17. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2007 Takk for svar alle sammen. Jeg tenkte på det med belønningssystem. Skal høre litt med de hvilket opplegg de har, men vet at de tar de med på do før de skal spise i alle fall. Siden de godtar nei fra henne, så er det jo ikke rart hun tisser på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå