Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 jeg har hatt sopp lenge nå.... har gått på canesten i ca 3 uker. det vil ikke gi seg.. kløen er borte, ikke er det sprukkent å blør lengre, men æsj... det hvite belegget... skrubber jo som bare det, men med mindre jeg bruker canesten er det der igjen med en gang. skal til legen om noen dager nå, forsøke å få noe annet... vet dere om noe reseptfritt jeg kan prøve for å bli kvitt det? det er ikke i kjeden, men rundt.... hva gjør dere som har sopp lenge i forhold til sex? jeg har ikke hatt det, men.. håper på svar
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Høres ut som soppen er borte , men du må huske på at utflod i bøtter & spann er veldig vanlig i svangerskap. Overdose Utflod for å si det fryktelig ærlig & direkte. Jeg tror , men det er bare jeg som tror det. At soppen er forsvunnet! Men du har som MANGE andre mye utflod!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 men det klumper seg veldig...... *flau*
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg har det sånn som deg, det blir til og med vondt å smøre med canesten til slutt! Mens jeg ventet på legetimen min fikk jeg tips av legesekretæren å skylle med eddikvann. Høres rart ut I know, men det var andre gang jeg fikk høre det, så jeg prøvde å det ble mye bedre etter bare en skylling! Bland ca 0.5 liter vann med en ss skje eddik 5% så bruker du noe som du kan føre det opp i skjeden med.... Soppen kommer jo alltid fra innsiden, så du må behandle der også :-) Ligg med det en liten stund å få det ut igjen. PS: Du trenger ikke bruke hele halvliteren !
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Noen tips bare, kansje du har prøvd de, men vis ikke, så er det verdt et forsøk. -Vask deg nedentil bare med vann når du har sopp -Avstå fra sex så lenge du har det, for du fører det over til han, og han tilbake til deg, du får rifter, som gjør det hele verre -Luft underlivet når du har mulighet, gå f.eks. rundt uten truse etter at du har dusjet, bare gå naken eller med et skjørt, f.eks. noen timer før du skal legge deg -Bruk bomullstruser mens du har det, gjerne vanlige, ikke string, skift de ofte, for soppen liker det varmt og fuktig -Sov uten truse Siden kløen er borte, så er det nok på vei bort, men fortsett med krem en stund etter at du er symptomfri, slik at du ikke får tilbakefall. Når du er kvitt det, så forsøk å skift såpe. Jeg har brukt såpe for underlivet før, men var kjempe plaget med sopp, men byttet til lano, og det hjalp litt. Brukte også tamponger ved mens før, men gikk over til bind, og siden har jeg nesten ikke hatt det. Ta litt såpe i håndflaten, vask forsiktig, men ikke i åpningen, bare leppene, og skyll med masse vann med en gang. IKKE la såpen bli værende der mens du såper inn hele kroppen. Håper noe av dette hjelper. For sopp er forferdelig å ha. Lykke til.
Kystrøya Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Kan jeg spørre om hvordan sopp i skjeden føles? Våknet nemlig inatt med en ubehagelig følelse nedentil. Klør ikke noe nevneverdig, og har ikke unormal utflod. Men kjennes ut som jeg har noen klumper innvendig i skjeden, som er ganske ubehagelige.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Hos meg kommer det som mere utflod enn vanlig, med små vite prikker/klumper i.. Og om du stikker en finger oppi sjeden, så får du slike klumper på fingeren. Det begynner med litt ubehagelig småkløe, men etter som dagen(e) går, blir kløen mere og mere intens.. Slik at man nesten sitter på stolen å "gnukker" underlivet nedi stolputa.. Blir vedig vondt og ubehagelig etter hvert. Også lukter utfloden litt som gjærdeig, for det er jo gjærsoppen som gjør dette. Sopp er det oppi der hele tiden, men når det blir ubalanse, f.ks etter kraftig vask, så blomstrer den opp.
Athina' Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 jeg hadde mye sopp før også, og en av tingene jeg gjorde var også å skifte såpe. Gikk fra parfymert til ASAN og Dr. Greves intimsåpe, og har enda ikke hatt soppinfeksjon i dette svangerskapet *bank i bordet* Og husk at hvis du har sopp, har typen din det også, så pass på så han tar en hestekur også før dere har sex igjen, ellers blir der som sagt ovenfor at dere driver å smitter hverandere igjen og igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Hei... Jeg opplever dette problemet støtt og stadig. Har gjentatte ganger gått til spesialgynekolog i forhold til sopp og har blitt behandlet med tabletter for dette. Men nå under svangerskapet kan ikke disse tablettene brukes lenger! Som jeg har lært av min lege, MÅ man for å bli kvitt problemet bruke Canesten stikkpiller vedsidenav å smøre rundt kjeden for å få en fullverdig behandling. Og smøre ikke bare rundt kjeden,men også mot anus (hvor også soppen ofte "setter" seg) Smøreregimet MÅ følges nøye:) Ved langvarig bruk av Canesten kan man bli "immun" og det kan være verd et forsøk med Pevaryl (noe av det samme som Canesten, men kun i salve) Fåes reseptfritt på apoteket. Å sex er det lurt å avstå fra sålenge problemet er der! Ellers bare ødelegger man slimhinnene hver gang så soppen kan florere på nytt... Håper du blir kvitt problemet snart da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå