Prinsemamma24 Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Jeg skal slutte i min jobb etter permisjon, da jeg ikke trives der og ønsker å være hjemme litt til med småen. Vi ønsker oss et barn til så fort som mulig, og skal ha begge hjemme med meg et par år til iallefall. Det jeg lurer på er hva som lønner seg å gjøre i min situasjon ang. penger. Enten kan jeg si opp, og søke om dagpenger. Hvis jeg da er gravid er det lett å slippe å ta jobber... hvis jeg ikke er det kommer jeg til å miste retten til dagpenger, og ingen jobb i bakhånd dersom krise med penger. Eller jeg kan søke om ulønnet permisjon i et år, men hvordan regnes da evt sykepenger og foreldrepenger ut??? Hva har andre gjort? Har jeg flere muligheter? Takker for all hjelp, dette er vanskelig!!
It's all about me Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Tar du ulønnet perm i et år får du engangsbeløpet hvis du ikke drar tilbake til jobb min. 6 av de 10 siste månedene før mammaperm. Du får foreldrepenger av dagpenger, men dagåenger er bare noen-og-seksti 5 av lønnen din så det er ikke noe å bli rik på.
Gjest Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 hvis du sier opp jobben selv,går det 8 uker før du får dagpenger,så vet du det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå