Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Har vært hos jordmor nå og det viser seg at jenta vår har lagt seg tilbake i tverrleie... Så nå har jeg blitt henvist til ultralyd i neste uke for å sjekke ut dette. SF-målene hadde heller ikke økt på 1 mnd, og ligger nå HELT nederst på det grønne feltet. JM sa det mest sansynlig var pga leiet. Hva skjer hvis hun fremdeles ligger i tverrleie på ultralyden? (37 uker) Kan jo ikke føde hvis hun ligger den veien heller da...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 rart jordmor ikke innformerte deg an fødsel om hun ligger i tverrleie da?
Gjest Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Ja syns det var litt rart jeg også, men regner med det ikke blir vaginal fødsel hvis det er tverrleie da... hehe kan være litt vanskelig det. Hun ville vel ikke uroe meg, kan jo være hun snur seg til neste uke...
♥Rime♥ Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Uff så kjipt, men hun kan jo snu seg enda. Får håpe det Vet at de ikke prøver å snu babyer som ligger i tverrleie,da blir det automatisk ks. Krysser fingrene for deg!!
MissiCippi Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Har ei venninne som er gravid i uke 39 og hennes baby lå i tverrleie. Hun var på sykehuset og fikk snudd på babyen! Og nå ligger han helt klar til å fødes med hodet først! Kan jo godt være at d fungerer for deg også:-) Men på tverrs får du henne ikke ut, nei:-)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Ok! så det finnes håp =) hm, vil egentlig bare ha et klart svar fra de legene til uken jeg, enten keisersnitt eller snuing... er litt kjipt å ha innstilt seg på en dato for keisersnitt og så kommer jeg der og så har hun plutselig snudd seg og må plutselig vente mer... hehe men det er jo ikke noe å gjøre med. så lenge hun kommer ut trygt og fint er det det samme for meg hvilken vei det er...
@nemone Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Jeg hadde samme runden i fjor, ble henvist fra jordmor, UL i uke 37 og det var tverrleie. Jeg ble satt opp for KS i uke 38, tok et veldig greit, planlagt snitt og var veldig fornøyd med det. Måtte ikke krangle - legen sa bare - her ligger hun på tvers, dette går ikke - vi tar KS. Jeg hadde også litt koko SF mål - lå over lenge og så lå jeg nederst, akkurat som deg. Jeg var nervøs mtp snittet, men hadde en veldig positiv opplevelse - klart det er vondt etterpå, men det er så fort glemt :-) Lykke til - du hører jo også til en temmelig eksklusiv klubb også - mener å ha lest at 0,5% av alle fødsler skjer fra tverrleie.
attpåklatt!! Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Kjenner eg begynner å bli litt spent selv hvilket leie denne attpåklatten min ender opp i, har tydeligvis god plass til å variere enda!! Håper hun finner ut å legge seg ned med hodet før ul og helst fester seg. Lykke til ihvertfall! Og godt du er avslappet i forhold til ks hvis det blir aktuelt!! mange som gruer seg til det... *klem*
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Du kan jo undersøke hvordan muligheten er for akupunktur er i Bergen ang å snu babyen...akupunktur er mye bedre enn en lege som prøver å snu, og det virker ofte i seteleie,- tverrleie vet jeg ikke, siden det ikke er så mange tall på det. Her har nok babyen lagt i tverrleie eller seteleie, men da jeg blei høygravid forandra magen sin helt, så det blir interessant hva legen finner ut neste gang på kontroll.
Gjest Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Ok, takk for svar =) håper ikke de er kranglete på Haukeland heller da, de er jo veldig skeptiske til keisersnitt her... men de gjør vel keisersnittet et par uker før termin dersom det er aktuelt, syns det er litt skummelt å vente tilfelle fødselen starter av seg selv og ting går fort... vil ikke risikere en styrtfødsel med tverrleie ihvertfall, er det jeg tenker mest på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå