Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Vår lille datter på to uker var mye plaget med treg mage og luft. Derav ble det mye gråting. Spurte her i går, og fikk råd om å bruke malt i melken. Hun ble en helt ny unge, ikke noe gråting, og hun har ikke vridd seg i smerte. Så da blir jo spørsmålet: hvor ofte har dere malt i melken? Og til deg som gav rådet: tusen takk:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Du må passe på å ikke gi for mye. Da får du samme problem tilbake. Jeg gav en halv t-skje i morgenflasken og i kveldsflasken. Nå har jeg begynt å gi grøt, og jeg gir også malt i denne melken jeg blader grøten ut i.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Så flott å høre at det hjalp datteren din!! =) Du kan ha litt i hver flaske, eller da litt mer i ett par iløpet av døgnet. Har hun fått bæsja noe ennå? Tar vel kanskje ett døgn før noe skjer. Jeg delammet også, og da er det vondt for de små å holde på 'godsakene' i mer enn et par dager!! Ang luftsmerter hadde datteren vår god effekt av minifom dråper (kjøpes reseptfritt på apotek). Det har vært litt omdiskutert her inne... men hva har vel ikke det..?
snartmammapåny Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Hvor mye er veldig individuelt. Småen får en knert i hver flaske. Ca 1/3ts litt mer om han er hard i avføringen. Vi fikk beskjed av barnelegen på barneavdelingen å ha i hver flaske. Siden småen har veldig treg avføring. Jeg gir i tillegg småen sviskesaft eller sviskepurrè. Du må bare prøve deg frem. Om avføringen er fortsatt har så må du øke malt dosen, om den er for myk kan du gi mindre malt. Lykke til!
Mamma til to tette Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Du må nesten bare prøve deg fram. Etter å ha hatt veldig treg mage over tid( da vi brukte Nan) så brukte jeg litt malt i hver flaske. Nå har det stabilisert seg og vi bruker kun i første flaske om morgenen, ca. 1 ts. Du kan finne en grei brosjyre på apoteket som gir nøyaktige mål og info, tror den heter forstoppelse og har bilde av en rumpe på potte ,-) Flott at du fikk hjelp fra forumet og at babyen din har det bedre nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå