Gå til innhold

viktig spørsmål! Please svar.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å prøve nå til høsten(jippi!), i oktober/ november. Jeg går på p pillene trionetta. Jeg har just begynt på folat i dag så jeg bør jo gå på det et par måneder først. Spørsmålet er altså det at bør jeg slutte m p pillene i disse to månedene for å "få renset" kroppen liksom for hormoner?? eller kan jeg gå på p pillene og ta folat og så slutte på p pillene rett før vi skal prøve??

Huff, litt rotete dette her, men håper det er forståelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sluttet på pillen med en gang, sånn at kroppen kommer i "lage" igjen. Pluss tatt folat. Men dette kan forresten sikkert andre svare bedre på enn meg.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville også ha sluttet på p-pillen med den samme slik at kroppen kommer i normalen igjen. Slik at syklusen din får stabilisert før dere begynner prøvingen.

Det er jo bare å hoppe av i svingen fram til dere ønsker å begynne prøvingen :)

Skrevet

Kroppene reagerer forskjellig på å gå på, og å slutte på p-piller.

Noen, gjerne de med uregelmessig syklus, blir lettere gravid de første tre månedene etter pilleslutt, andre trenger som du skriver å få hormonene ut av kroppen.

Dette er et valg dere bør ta sammen, med tanke på hva dere skal gjøre i mellomtiden. (kondom, hoppe av i svingen...).

Det viktigste er at dere er sammen om dette, kos dere med prøvinga og lykke til!

Klem fra

Skrevet

Jeg ville ha slutta på pilla for å få kroppen inn i "normal" syklus uten ekstra hormoner. Et par mnds tid med gummihatt framfor å vente et par mnd ekstra etterpå fordi kroppen ikke er i gjenge, lett valg for min del! Men man vet jo aldri om sin egen kropp trenger tid etter at man har sluttet på hormonpreparater, da... Lykke til med prøvinga! : )

Skrevet

Tusen takk for svar. Da tror jeg at jeg vet hva jeg skal gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...