lanoforliten Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Vi har bestemt oss for å prøve nå til høsten(jippi!), i oktober/ november. Jeg går på p pillene trionetta. Jeg har just begynt på folat i dag så jeg bør jo gå på det et par måneder først. Spørsmålet er altså det at bør jeg slutte m p pillene i disse to månedene for å "få renset" kroppen liksom for hormoner?? eller kan jeg gå på p pillene og ta folat og så slutte på p pillene rett før vi skal prøve?? Huff, litt rotete dette her, men håper det er forståelig...
¤¤angelina¤¤ Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jeg ville sluttet på pillen med en gang, sånn at kroppen kommer i "lage" igjen. Pluss tatt folat. Men dette kan forresten sikkert andre svare bedre på enn meg. Lykke til!
Bomsedeisi Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Jeg ville også ha sluttet på p-pillen med den samme slik at kroppen kommer i normalen igjen. Slik at syklusen din får stabilisert før dere begynner prøvingen. Det er jo bare å hoppe av i svingen fram til dere ønsker å begynne prøvingen
Mrs. icsi og småen Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Kroppene reagerer forskjellig på å gå på, og å slutte på p-piller. Noen, gjerne de med uregelmessig syklus, blir lettere gravid de første tre månedene etter pilleslutt, andre trenger som du skriver å få hormonene ut av kroppen. Dette er et valg dere bør ta sammen, med tanke på hva dere skal gjøre i mellomtiden. (kondom, hoppe av i svingen...). Det viktigste er at dere er sammen om dette, kos dere med prøvinga og lykke til! Klem fra
Tasselur Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Jeg ville ha slutta på pilla for å få kroppen inn i "normal" syklus uten ekstra hormoner. Et par mnds tid med gummihatt framfor å vente et par mnd ekstra etterpå fordi kroppen ikke er i gjenge, lett valg for min del! Men man vet jo aldri om sin egen kropp trenger tid etter at man har sluttet på hormonpreparater, da... Lykke til med prøvinga! : )
lanoforliten Skrevet 17. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2007 Tusen takk for svar. Da tror jeg at jeg vet hva jeg skal gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå