snoopiloo Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Vi skal reise til Hellas snart, og jeg er veldig spent på hvordan flyturen går. Regner 3,5 timer ned. Vi har bestilt sånn vugge som henges i taket, og håper han vil sove litt. Er en aktiv krabat!! Er det noen med erfaring fra flyturer med så små der ute ? Noen med gode tips til hva som kan gjøre flyturen grei ?
Tinepia Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Prinsessa vår var 8 mnd. første gang vi flydde (til Spania) og det gikk veldig fint. Vi fikk ikke sånn "hengekøye" og måtte derfor sitte med henne i fanget, men det var ikke noe problem. Men en sånn "hengekøye" er jo suveren avlastning til mor og far da. Hvis han bruker smokk er det en fordel å gi han den når dere skal lette/lande. Hvis ikke anbefaler de å tilby pupp/mme, dette for at trykket i ørene skal jevne seg ut. Hvis dere flyr Norwegian: ta med pledd til poden! De har ikke det i alle Norwegian fly, har erfart at enkelte flyturer kan bli litt kjølige. Ellers er det vel greit med å ta med et par-tre leker som kan aktivisere han når han er våken, men i de fleste tilfeller holder jo mamma og pappa i lange baner Dere får helt sikkert en fin flytur, lykke til og god ferie!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Min gutt var 7 mnd. da vi fløy til syden.. D gikk veldi fint.. han satt med smokk da vi landet og lettet.. Vi hadde men oss en bærebegg/myk begg som han kunne ligge i , hadde den i fanget, så låg han oppi der når han sov..genialt.. den var grei å ha på flyplassen også etter at vognen ble sendt av gårde, da vi reiste tidlig om morningen og han hadde behov for å ligge ned å sove
Bea80 & Gullgutten Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Vi reiste til spania når gutten vår var 2 mnd og hjem igjen når han var 4,5. På vei ned var flytet fullt og vi måtte ha han på fanget hele tiden, dette var egentlig helt greit da han var så liten. Han gråt litt på vei ned av det ene flyet (hadde mellomlanding i oslo). Men ellers gikk turen veldig greit. Hadde med sukkervann på flaske til ham. På vei hjem var det litt mer genialt, da fikk jeg ta reisetrallen med meg helt inn til flyet (litt større flyplass i malaga enn i haugesund...hehe) vi hadde et ledig sete mellom oss og hva lå der og sov, var herligt å slippe å ha han på fanget hele turen hjem. Når vi kom til oslo hadde jeg han i bæreselen mellom flyene, og vi var heldige og fikk et ledig sete på det neste flyet også, så turen gikk ganske greit;) Ellers å ammet jeg ham på flyet og tror faktisk jeg ammet han på vei ned fra det første flyet for å unngå ørevont.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå