Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Jeg leser i Spedbarnsboken (Sandvik) at man kan ha i litt matolje i grøten. Dette gir kalorier og er med på å regulere magen. Er det noen som har olje i barnematen? Hvor mye i såfall? Jeg har nå malt i grøten for å hindre forstoppelse. Kan jeg kutte malt helt ut om jeg begynner med olje? Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Brukte ca. 1 ts rapsolje i grøt/middag for å spe på med ekstra kalorier. Jr. har aldri hatt problemer med forstoppelse så den siden av saken kan jeg ikke uttale meg om.
Lumsk Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Gutten min trenger ikke de ekstra kaloriene, men han har så hard avføring at han skriker og blør ofte når han bæsjer. For en stund siden begynte vi med litt rapsolje i grøten for å se om det hadde noen "smørende" effekt nedover i tarmen, malt ser nemlig ikke ut til å ha noen virkning her. Ingen bedring hittil, men det spørs om det trenger litt mere tid på å virke. Vi har for sikkerhets skyld både olje og malt i vi da. Om det er korrekt eller ikke vet jeg ikke. Tenkte meg til hs neste uke for å snakke med henne om akkurat det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå