Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 ...når det regner? Ja, ikke dere, da...men reagerer på at vi veldig ofte er alene i sandkassen på lekeplassen så fort det er litt eller mye regn ute. Her i gården går vi og leker hver dag. Lillegutt ELSKER det og trenger det ikke minst, og så synes jeg det er viktig å lære han at "ut på tur aldri sur" er bra. - men så fort været er bra, da myldrer det av lekekamerater til lillegutt. Bare så synd at det m sol eller opphold til for at han skal få noen å leke med! Hvor er folk? Inne, så fort det er litt grått og/eller vått ute???
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jeg føler det akkurat som deg. Er oppvokst på vestlandet, og skulle vi vært inne hver gang det regner ville vi nok aldri vært ute. Selv om vi bor i et regntungt området vil jeg si at her er de fleste flinke med å ta barna med ut - men da i vogn. Ser selv ingen problem med å ta på regntøy og la de små leke i søledammer. Har også bodd i Oslo - og her går det faktisk mødre med både vogn og paraply. Det seg du nesten ikke noe av i Rogaland. Her er det fullt regntøy på foreldrene. Uansett; samme hvor du bor: kom dere ut til lekeplassen!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Vi er ofte innendørs når det er dårlig vær. Ja, det er superteit, jeg vet det! Men med lillemann på slep (3 1/2 mnd) som skal bæres, trøstes, ammes, ligge litt og sove... ja da er det fryktelig upraktisk når det regner, gitt... Ellers er vi slett ikke på lekeplass hver dag det er fint vær heller. Vi er mye med venner, men ikke på lekeplassen. Gjerne hjemme hos hverandre. Og så leker vi i hagen og i skogen og går på tur og utforsker nærmiljøet alene også.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Hos oss er vi ute og plaske når det regner. Gutten liker ikke så mye å sitte i sandkasse, så vi er enten ute og sykle eller plaske. Kjempe gøy.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 pga at lillemann er i barnehagen i uka, er ute flere timer om dagen uansett regn, jeg jobber oxo selv i barnehage og er ute mellom 5-3 timer ute hver dag, så når vi er hjemme i helgene og det regner er vi enten på farten eller inne og koser oss:-) men hadde vi ikke vært så mye ute i ukedagene hadde vi vært mere ute når vi hadde vært hjemme:-) men ellers er vi oxo mye ute hjemme bare det ikke regner:-)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Er ute når det er plaskevær, vi, men da ute i hagen... Har rene lekeplassen her, vi... hehe Så da er det ingen vits å lete etter en tom lekeplass! Dessuten går guttungen til dagmamma, så da blir det kun i helgene vi er ute i plaske plask...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Slik er det her vi bor også. Vi er riktignok ikke på lekeplass, siden det ikke er noen lekeplass her (har laget en liten selv i hagen våre da) men det er nesten aldri noen nabounger ute i dårlig vær. Tidligere når største var baby trillet jeg lange turer hver dag og naboer og andre lokale så rart på meg hvis jeg var ute i snøstorm eller regnvær. Men jeg er jo vant til det hjemmefra selv, så det er jo helt naturlig for meg å være ute uansett vær. Dessuten har mine barn sovet best ute, selv om det er vått eller kalt. Det er vel bare slik samfunnet er blitt i dag.
fox`y Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 føler meg ganske alene ute på lkeplassen når d regner jeg oxo ja..vi er ute i all slags vær..2 åringen elsker å være ute så da er d bare å ta på seg klærne,kle på 2 åringen og minsten på 6 uker å dra ut:O) blir jo veldig kjedelig å være inne en hel dag oxo å 2 åringen er fryktelig aktiv så godt å være på litt større område...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå