Gå til innhold

Hvorfor er dere aldri på lekeplassen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når det regner? Ja, ikke dere, da...men reagerer på at vi veldig ofte er alene i sandkassen på lekeplassen så fort det er litt eller mye regn ute. Her i gården går vi og leker hver dag. Lillegutt ELSKER det og trenger det ikke minst, og så synes jeg det er viktig å lære han at "ut på tur aldri sur" er bra.

- men så fort været er bra, da myldrer det av lekekamerater til lillegutt. Bare så synd at det m sol eller opphold til for at han skal få noen å leke med! Hvor er folk? Inne, så fort det er litt grått og/eller vått ute???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her og. Ingen folk ute når det regner, og her regner det ofte, for vi bor i Bergen. Hva gjør de på når de er inne egentlig?

Skrevet

Heia Brann !

Vi er også ute når det regner :-)

Jenten min vil ut å disse uansett vær, kjedelig å være inne hele dagen !

Skrevet

bor i Oslo...er også ute utansett vær. Synes det er kjempeviktig at gullet får frisk luft og leke ute uavhengig av vær. Dårlig vane å lære barna at regn er innevær...mener jeg!!! Alle barn har godt av å komme sge ut i frisk luft.

Skrevet

Vi er også ute uansett vær i den herlige regnbyen Bergen. Hvis vi bare skulle vært ute i solskinn, hadde det ikke blitt mange dagene. Men lekeplassen har vi praktisk talt for oss selv.

Har dere forresten fått med dere hvor utrolig tidlig høsten har kommet til byen i år?

Skrevet

jeg håper at høst snart blir sommer igjen....

Skrevet

jeg er høygravid så har ikke klær til å være ute i regnet med.

er avhengig av å kunne sitte når jeg er med ungen min på lekeplassen, så er det vått på bakken så holder vi oss inne rett og slett på grunn av min bekledning (eller mangel på det...)

regner med at jeg kommer til å orke å gå mer ut når babyen er født og barseltiden over

Skrevet

det er det samme her... skjønner ikke helt hvorfor..vi er stortsett ute hver dag etter jobb.. om været er skikkelig fælt og vi har kommet seint hjem går vi kanskje ikke ut. hun har jo allerede vært ute...og jeg har vært ute og..jobber i barnehagen.. men i helgen er vi allti alltid ute... og det er aldri noen andre ute da... merkelig...

Skrevet

Vi er også på lekeplassen alene hvis det regner....Vi må ut hver dag, hvis ikke blir både jeg og lillegutt tullete i hodet. Det er jo bare å ha på seg regnklær! Jeg syns det er deilig å være ute i regnet jeg, så lenge jeg er tørr og varm under regnlærne såklart ;)

Skrevet

Vi er også alene ute i regnet :-( Stikker alle av fordi vi kommer kanskje? :-)

Både jeg og snuppa tåler vann,og selvom jeg ikke har egnet tøy til meg er vi selvfølgelig ute! Bare å bytte når en kommer inn igjen!

Skrevet

Hvis det bøtter ned, så frister det ikke noe særlig å gå ut, det synest verken jeg eller datteren min, men litt regn tåler vi da, og vi er ute hver dag, så fremt det ikke er helt enorme mengder regn som kommer ned ;)

Skrevet

Ja..ungen har godt av frisk luft og utfolde seg i naturen og det derre..

MEN

Jeg vil ikke være en mamma som "tvinger" unga ut i alskens vær altså..

Moren min kledde på meg og døtta meg ut fordi jeg hadde "såååå godt av frisk luft" og det støtt.. ikke snakk om innedager her nei..

Så jeg vil take it easy på den fronten.. Klart vi også er ute når det regner, men når det er så hard vind så trærne ligger langsmed veien i tillegg til at det bøtter ned?? Ja, da er vesla og jeg inne og kooooooooser oss med film og leke og kos..

Skrevet

alle dere i bergen burde jo funnet samme sandkassa da så dere slipper å sitte der å bli våt alene

Skrevet

Jeg er ikke så mye på lekeplassen. Vi går heller på tur er på besøk hos noen eller leker i hagen. Synes det er kjedelig å sitte på lekeplassen. Kan gjerne være der i en liten time. Men gidd ikke sitte der halve dagen.

Skrevet

Fordi moren (altså meg) blir en værsyk hurpe når det er dårlig vær og da synes jeg det er greit å skåne andre mødre og fedre for mitt uspiselige vesen. Hvorfor skal man ut når det er drittvær da? så mye mer koselig man kan finne på inne i den gode varme og ikke minst TØRRE stuen :)

Skrevet

Vi er der, så lenge vi ikke gjør noe annet.

MEN VI ER DER ALDRI sammen med andre.HVORFOR er ikke de andre småbarnsmødrene/fedrene ute med barna sine.

Vi bor i blokk og jeg vet at det er 4 stk fra 1,8 til 2,5 år i vår og nærmeste oppgang, men 2 av de er aldri ute på lekeplassen.

Skrevet

Jeg har bare gått og ventet på at gutten min skulle begynne å gå for da slipper han å krabbe langs den kalde og våte asfalten.(Har akkurat begynt å gå.) Jeg har investert i skikkelig regntøy og skal også kjøpe gummistøvler så det blir ingen unnskyldning heretter. Gutten min elsker å være ute og jeg synes dagene blir lange når vi bare er inne.

Skrevet

hm... jeg er av den som veldig sjeldent har vært på lekeplass med snuppa. men vi har liksom hatt den uteplassen hjemme. og nå går hun i barnehagen. og når vi får den nye leiligheten har vi også uteplass men ikke sandkasse enda. så blir nok mere lekeplass da ja. vi er ute hver dg uansett hver da.

Skrevet

Og hvorfor er du aldri ute på lekeplassen på morgenen/formiddagen?

Uavhengig av vær, så er vi ALLTID alene hvis vi går ut for å leke på morgenen i helgene. (Snakker ikke om ukristelig tidlig heller, gjelder enten klokka er 8 eller 9 eller mer). Men på ettermiddagen/kvelden er det masse unger ute. Syns det er så rart med tanke på at "alle" forteller at barna deres våkner så tidlig. Barnet vårt vil i hvert fall gjerne ut så fort som mulig etter litt frokost og barne-tv :-) Men så elsker han å være ute da, er vel litt forskjellig fra unge til unge det der.

I regnvær er vi nok sjeldnere på lekeplassen ja, for oss er det mer "gå-tur-vær" :-) Kanskje finner vi noen fine søledammer på veien, eller noe annet gøy. Gutten vår liker godt å leke andre steder enn på lekeplassen her også, sånn at han får litt variansjon. Så svaret på ditt spørsmål HI er nok at vi er på tur eller kanskje leker et annet sted :-)

Og dersom det styrtregner skikkelig holder vi oss heller inne til det går over. (Pjuskregn gjør jo ingenting, da er vi ute som vanlig).

Skrevet

Her i stavanger regner det også "litt" iblant( hehe), så her er det alltid ut i regnet..2/3 av året består jo av dårlig vær på vestlandet, og har man aktive barn som lett kjeder seg inne , så må man ut uansett.. Synes det er litt dig med regn å søle selv jeg da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...