Gå til innhold

Hi (nicket)

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser du sier at du jobber som saksbehandler på NAV.

hva skal til for å få en slik jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oij, så hyggelig svart...

Skrevet

Ikke at jeg jobber som saksbehandler på NAV, gud forby, men jeg har et par venner som gjør det. Ene er allmenlærer med noen tilfeldigheter på fra universitetet på topp, andre er sosionom - så jeg gjetter at det er ganske fleksibelt.

Skrevet

Tror ikke du trenger spesielt mer enn grunnskolen i enkelte stillinger... Skulle en tro da..!! Hihi

Skrevet

...Og du Hi, du må jo ha funnet drømmejobben!!! Med den innstillingen der....

Skrevet

stetanten min jobber på nav. hun har ikke fulført ungdomskolen engang. startet for noen år siden som en i skranken, nå har hun fått noen kurs og har vært saksbehandler men nå har hun en høyere stilling innen nav. hun har jobbet der max 8 år.

såde krever ikke så mye, men hun har klatret ved hjelp av stå på vilje, og kurs.

Skrevet

glemte å si at hunda hadde vært hjemmeværende i19 år. så det er mulig å nå langt likevel. for det har hun gjort.

Skrevet

Jobber selv på trygdekontor, da som sekretær. En saksbehandlerjobb ville jeg rett og slett ikke hatt! Du tar med jobben "hjem", har mange sinte og fortvilte brukere i løpet av dagen, må forholde deg til et strengt regelverk og blir rene paragrafrytterne etterhvert....Og sist men ikke minst ser det KJEDELIG ut:-/

Det er riktig som pila sier, at det trengs minimum 3 årig utdannelse fra høyskole el. universitet. Det være seg sykepleierutd., lærerutd., sosionom osv. Det finnes også et eget studie (velferdsstudie) for arbeid som saksbehandler i nav.

Skrevet

Hva var galt med svaret mitt? Man trenger utdannelse skrev jeg.

Skrevet

Det er ikke noe galt dersom man ikke gidder å tolke skriftlig språk. For oss som gjør det, er det derimot en annen sak. Kroppsspråk, tonefall og ansiktsuttrykk spiller en vesentlig rolle i talespråk, men etter å ha vært på et sted som dette en stund, oppfatter man fort arrogansen, ironien eller hva det måtte være, gjennom skriftspråket også. Kortfattede svar, som ditt, oppfattes som arroganse (i den riktige sammenhengen). Men det er rom for feiltolkninger, selvfølgelig. Vi skriver jo.

Skrevet

Herregud Prinsessen. Jeg skriver det som skal skrives. Det er vel ikke grunn for at noen skal føle seg tråkket på hvis svaret mitt er kjedelig og enkelt.

Skrevet

Hehe... Greit det, men sånn er virkeligheten, enten du liker det eller ikke. Folk tolker mer enn bare ordene, skjønner du! Hvis vi alle skulle snakke i enstavelsesord, ville vi virket kalde, ufølsomme og nærmest robotaktige. Men vi er mer komplekse enn som så. At du vil svare på den måten du gjør, er jo ditt valg, selvfølgelig. Og andre må akseptere det. Men de tolker det på sin måte, og det må DU akseptere. :-)

Skrevet

Jeg skriver det jeg skal skrive. Dermed basta. At du kommer med hets for at jeg benytter mitt språk er helt uforståelig.

Skrevet

Hihihi... Vil du ha hets, så skal du vel få det, men hittil har jeg jo bare vært grei. Hårsår, anyone? ;-)

Skrevet

Hærreguuuud...Prinzessin, "Hun skriver jo bare det hun skal skrive"...*ler*

Skrevet

Hærreguuuud...Prinzessin, "Hun skriver jo bare det hun skal skrive"...*ler*

Skrevet

"Lærer, jeg skrev jo bare det jeg skulle skrive! Hva mener du med å utbrodere???"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...