Gå til innhold

respektløse barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ble jeg helt sjokkert da jeg satt og ventet på t banen. en mor og hennes sønn på rundt 10 11 år satte seg ved siden av meg...

Og sønnen skulle si til moren hvor en ting lå ( i sekken) :

DET ER OPPI DER DIN DRITT!!!!

Moren sa ingen ting...

Han tok ut mobilen av holderen sin- ga den til moren og sa med bestemt stemme:HOLD DENNE!!!

Kjente det kokte inni meg...hadde så lyst til å kommentere...

Det verste er jo at det er moren sin feil, er jo hun som forelder som må ta ansvar og sette seg i respekt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er det dessverre nok av, jobber på skoler og der hører man mye stygt, så foreldre som leser dette, husk barna skal omgås andre mennesker også, da er det flaut å ha en unge som holder på slik, spør en meg. Hadde det vært min unge, så hadde det vente ett knips på munnen, da hadde de sluttet med det snakket.

Skrevet

vet ikkje om knips på munnen hadde løst så mye.. Men helt ufordragelig å snakke sånn til foreldrene sine sånn...

Skrevet

Kjenner jeg blir skikkelig irritert av sånne unger..... Men som du sier,det er jo foreldrene som har feila her. Det har faktisk hendt at jeg har vært nødt til å gi fremmede unger tilsnakk fordi foreldrene bare står der og ikke tar affære: Sambo og jeg hadde handlet og vi var neste i køen, varene lå på hele båndet da ekspeditøren ikke var ferdig med kunden før oss. Bak oss sto en gutt på 11-12 år sammen med foreldrene, og han var helt voldsom - trykka og dytta på varene våre for at de skulle legge på sine varer! Foreldrene gjorde ikke mine til å stoppe han, enda han sto og ropte: LEGG PÅ VARENE DA, FOR FAEN!! kJAPP DERE! Til slutt måtte jeg snu meg og si at nå holdt det....Da ble gutten spak og slutta. Foreldrene sa fortsatt ingenting...

Skrevet

Sånt blir jeg også irritert av kjenner jeg! Barn oppfører seg jo innenfor rammen av hva de får lov til, stort sett, så dette er et stort foreldreproblem som starter fra barna er små. Har en jobb foran oss,jenter:)

Må også si at set er et STORT problem hvis du som forledre synes knips på munn, hånd osv. er en akseptabel fremgangsmåte,altså. Det er jo nettopp slik respektløs behandling av barn som kan gi frekke unger...

Skrevet

Det er utolig mye dårlig oppdragelse rundt om.. Håper inderlig jeg ikke faller i en sånn felle..

Jeg jobbet noen år i en kafé, og prisen på kaffe gikk opp nok så mye, men det var jo ikke vår feil, det var jo sjefen som bestemte det. Men det tok kundene ut på oss.. Og når voksne folk kjefter på betjeningen, slik at barna deres ser, da skal man ikke forvente at barna lærer å ha respekt for andre folk. Men det verste var da en far, med barn, ble så sint på denne prisen, tror det ble 20,- istede for 14,- eller 16,-, at han stjelte en kopp med kaffe.. Her er de snakk om 6 eller 4 kroner... Hva lærer du barnet ditt da????!!! Ble helt sjokka jeg....

Skrevet

Desverre er det altfor mye av slik mangel på oppførsel og oppdragelse av barn. Bortskjemte unger med null oppdragelse er det verste jeg ser..

Henger meg på en over her som sier at jeg ikke håper at vi havner i samme felle....

Skrevet

jeg har blitt knipsa på hånda/rompa osv. og jeg må virkleig si at jeg IKKE har vært en frekk unge(ikke mot fremmede)....

påstår ikke at å straffe ungene med å knipse på de er BEST, men det er bedre enn de foreldrene som ikke klarer å være foreldre som bare SER på..

Skrevet

Sønnen min er sjokkert når han hører andre barn snakke stygt til foreldrene eller krangler seg i mellom. Han sier sånn er det ikke lov å si, det er ikke snillt. Til meg.

Har pratet litt om hvordan man snakker til hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...