:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 jeg må ha det, men har ikke råd. så det hadde vært fint om noen kunne fortelle meg hvor mange penger sånn ca jeg må prøve og få tak i. fy fader for noe dritt dette er.
It's all about me Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Det er helt umulig å si. Biler finnes i alle prisklasser, og forsikringen kommer helt an på biltypen, alderen på sjåføren og bosted. Der kan det skille maaaaange tusen. Du må ha omregisteringsavgift som igjen kommer helt an på alderen til bilen Så er det veiavgiften som er det samme for alle, men den husker jeg ikke hva er nå.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Altså - 400 i mnd i bombrikke, 700 kr uken for bensin om du kjører hver dag, forsikring (1500 tre ganger i året), service, reperasjoner, selve bilen. Tja.. Jeg er glad jeg ikke har bil. Livet som alenemor er tøft nok som det er Hilsen Jeanette og Johanna
GuttemammaX3 Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Hvis du kjøper en billig bil som du bare trenger ansvarsforsikring på så kommer årsavgift og forsikring til sammen på ca 6000 i året, kanskje litt mer... I tillegg kommer selvfølgelig det det koster å kjøpe bilen enten kontant eller avdrag på lån hver mnd, og utgifter hvis noe går i stykker, og selvfølgelig bensin... Lykke til:)
snartmammapåny Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Kommer selvfølgelig ann på hvilken bil du skal ha. Så er store prisforskjeller. Billige og gamle biler er billige i innkjøp, men kan være dyre i drift om en er uheldig og får en som ofte må på verksted. Da er det altså smart å kjøpe et merke som har godt rykte på seg. Men selv innen gode merker finnes dårlige eksemplar. En annen ting som spiller inn er pris på forsikringen, den varierer fra bil til bil. Om du skal ha full kasko. Eller om du klarer deg med bare ansvar. En ren ansvar forsikring er billigest, men da får du ikke igjen noe om du skulle være uheldig. Så kommer årsavgiften hvert år som et stygt uvær om man ikke er forbrett og har penger i bakhånd. Så må du ha forbruksvarer som bensin, nye dekk, viskerblad, olje ol.
Mrs. Bouquet Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Realtiv gammel bil for eksempel en Golf, bensin for kjøring ett par mil hver dag, og alt det andresom forsikring, veiavgift osv, rundt 2500-3000 kr omkring.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2007 så om jeg har 700 i uka i bensin og 6000 i åravgift og forsikring så blir det 3650 (kjøper bilen kontant) da har vi 1000 kr igjen i måneden... til mat og klær og alle utgifter jeg ikke kom på nå. det går ikke det.
GuttemammaX3 Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 du klarer ikke å bruke 700 kroner i bensin, jeg bruker bilen min hver eneste dag, og kommer aldri over 200 kr i uka... kjører en ni år gammel toyota stasjonsvogn...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2007 kult det hjelper jo en god del (en lenger oppe sa 700 i bensin)
GuttemammaX3 Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 hvis det bare er småkjøring så bruker du ikke mer enn to, maks tre hundre i uka... men du må selvfølgelig ikke velge en bil som bruker flere liter på mila, er viktig at den er økonomisk å kjøre....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. august 2007 ja, fant denne http://www1.vg.no/dinepenger/kalkulator/kalkulator.php?id=1707 i følge den blir det 3333. i måneden
GuttemammaX3 Skrevet 16. august 2007 #13 Skrevet 16. august 2007 det kan ikke stemme, da er det noe som ikke er riktig fyllt ut... hvis du beregner 6000 i året i forsikring og årsavgift, så blir det 500 i mnd, så kan vi si 250 i uka i bensin, det er tusen kr mnd, og så kan du legge til 500 til bare for å være på den sikre sida, i tilfelle noe går i stykker, eller du trenger nye dekk el. l.... da er du oppe i 2000 pr mnd, og jeg er helt sikker på at du klarer deg med det, du trenger i hvertfall ikke mere... jeg har hatt en del biler opp igjennom, og det har aldri kosta meg noe mer enn det...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. august 2007 :-) 2000 er langt bedre en 3300 :-) du hjelper, meg masse :-) takk :-)
GuttemammaX3 Skrevet 16. august 2007 #15 Skrevet 16. august 2007 bare hyggelig... bare let etter en bil som bruker godt under en liter på mila, ikke har alt for mye rust, og ellers er i god stand... du kjenner sikkert noen som kan litt om bil, få en til å se over og sjekke om bilen er ok i forhold til det du skal betale for den, og at du ikke får noen store, dyre reparasjoner i overraskelse etter du har fått den... (hvis jeg var deg ville jeg ikke gått noe lavere enn 15000, da er bilen ofte i så dårlig stand at det ikke tar lang tid før "alt går galt på en gang"...men mellom femten og tjue finner du masse greie biler, som du i hvert fall kan ha i et par-tre år hvis du behandler den fint og passer på å gi den et oljeskift og litt småreparasjoner av og til...) lykke til, du finner helt sikkert en passende bil:) nå tar jeg kvelden, skal tidlig på jobb i morra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå