Gå til innhold

Farfar som ikke tar initiativ......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har et normalt godt forhold til min far, etter noen år med så som så med kontakt, vi har en felles hobby, og snakker egentlig om det meste.

Dattern min derimot virker det ikke som han bryr seg så særlig om å ha kontakt med, han har sett henne 1 gang etter fødsel, i barnedåp, tok bilder av henne da hun var 1/2 år, og var i bursdagen hennes og en stund etterpå for å ta nye bildeserier.

Etter dette har han ikke sett henne, og heller aldri visst noe interesse for det.

Nå skal det nevnes at barnemoren og jeg ikke lenger er sammen, og har enda ikke begynt å ha henne til overnatting, men syns nå alikevell at han som farfar til sitt første barnebarn kunne vist litt mer interesse.

Vi skal nå ha et barn til, og jeg har lenge tenkt tanken på å kun invitere de som har visst noe omsorg og interesse for datteren min i den, noe som kun er moren og søsteren min. Er selvsagt ikke ønskelig å starte en konflikt på denne måten, men håper det kan være et slags spark i rævva.

Men hva hadde dere gjort da? Mast om at han skulle være med å treffe hun, eller gjort som meg og håpe at han tar initiativet?

Hadde bare min far vært som min eks far, så hadde mine barn hatt perfekte besteforeldre.

Hilsen frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk litt raskt der, glemte å skrive at det er barnedåpen til nestemann jeg vurderer å ikke be han i......

Skrevet

Veldig dårlig ide, spør du meg. Hva slags spark i ræva er det å ikke invitere ham til en typisk anledning hvor han ser datteren din? Det eneste du signaliserer er at du ikke synes det er naturlig at de har kontakt. I tillegg kan det være ganske sårende å ikke bli invitert.

Kanskje han ikke synes det er nødvendig eller han føler seg litt utilpass med å ha kontakt utenom typiske anledninger som bursdag og barnedåp. Det er mange menn som ikke vet hva de skal gjøre med sånne små vet du. Særlig når de er for små til å tas med på fisketur.

Istedenfor å mase på ham kan du ta initiativ selv. Hva med at du foreslår at dere drar på tur sammen alle tre til steder han har et forhold til eller at dere gjør andre ting sammen?

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er faktisk ikke alle her i verden som elsker unger. :x Kanskje han ikke er overbegeistret for småtroll ganske enkelt, selv om han har vært/er far selv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette kan jo ordne seg av seg selv også ettersom datteren din blir eldre og lettere å kommuniserer med. Mange bestefordre som er uvante med de mindre og mere konfortable med de større barna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...