Gå til innhold

Andre med babyer som er lange og tynne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et lite problem, småen er for lang for str 62 men altfor tynn for str 68. Så enten er klærne for korte i bein og armer, eller så bader han i klærne i bredden.

Andre med samme "problem"? Er det noen som vet om det er klesmerker/butikker der klærne er litt smalere enn andre?

Småen er 4mnd, 6190g og 66cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi var 6300 når hun var 66 lang så hun er vel kanskje tynn og lamg hun også?? : )

Jeg har brukt bukser med strikk og snøring noe som har gått helt fint. Fordelen med jente er jo strømpebukse og skjørt da :- )

Jeg har brukt mye todelt tøy, body med bukse uten på osv. da kan du dra buksa lenger opp/ned som det passer

Vet ikke om du ble noe klokere, eller om jenta mi var rundere rundt magen???:-)

Skrevet

Jeg har ei bitte lita tulle på 58cm og 4100g, hun er 4 mnd. gammel. Jeg kjøper en del klær i franske str. De er mindre i str., men også smalere. Ellers kan jeg glemme todelte dresser etc. de faller av. Jeg kjøper hele dresser eller bukser av typen "selebukser"

Skrevet

Bruker mye todelt her i huset også, hele dresser og snekkerbukser blir altfor breie for knuppen.

Franske str var smart, skal se om jeg finner en butikk som selger franske klær. Tror faktisk den postordre butikken Laurduet eller hva den heter (skrives ikke slik men...hehe) har franske str..;)

Skrevet

Samme her, ved 3mnd var han 6400/66.

Har brukt de heldressene til Katvig mye, syns de sitter fint. Også er de jo veldig praktiske da.. Bukser kan jeg bare glemme å ta på ham ,vil ikke sitte rundt magen:)

Skrevet

Ja her var hun 6200 og 64 cm ved 4 mnd. kontrollen. Hennes og Mauritz er håååååpløst til henne. Hele dresser er alt for bredt. kjøper ikke små "voksenbukser" (med masse lommer og buksesmekk). Det ser ikke bra ut på jenta mi. blir så smal i overkroppen også kommer den svære buksa, ser rart ut. Har bestilt klær fra Snoffs design og Plastisock på nettet. Er svenske merker, og de er lange og smale. Ellers syns jeg name it fra Exit er litt bedre enn de andre kjedene.

Skrevet

Dette var kjent "problem" ja. Her er de smale merkene jeg har funnet:

Mexx (bl. a. på Babyshop)

Petit Bateau (Laredoute og Fru Lyng o.l. butikker)

Okaidi/Obaibi (Bare i Oslo, Aker Brygge/Oslo City)

www.laredoute.no (postordre med franske barneklær)

Benneton

Tom og Trine ullklær (bl. a. på www.sparkjop.no)

Molo

Det hender du kan finne smale bodyer på H&M

Dessverre er mye av dette dyre klær, men jeg passer på å hamstre litt på salg.

Et annet tips: Til storebror fikk vi mange sommerbukser i str. 62/68 som var alt for vide. De ble gjenbrukt som kortbukse da han var 1,5 år og et par av dem gikk faktisk som shorts da han var 2,5....

Skrevet

Samme her! 3,5 mnd, 5600 gram og 64 cm. Har så mange fine bukser jeg ikke får brukt, så i går tok jeg på brillebukse (sånn "truse" med høyt liv) utenpå bleien under bodyen, og da hang buksa på! :-D

Skrevet

Snuppa her også er ganske tynn og lang. 9 mnd nå og 7845 g og 72,5 cm. Jeg syns Molo og Hollie's er topp, de er veldig smale i modellen. Exit-klærne er også smale noen av de. Ikke bruk Småfolk, de blir kjempeslaskete her hvertfall.

Gjest leelu24 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Samme her. Var 55 cm ved fødsel og 3945 gram

Nå er han 8,5 mnd og var 80 CM!!! og 8950 gram på 8 mnd kontrollen..

80 bodyene er nesten for korte, men alt for store i tykkelsen..

Fortsetter denne veksten får jeg en stælk på over 2 meter i tennårene :)

Har hele tiden sprengt vekstkurven sin og vært for "tynn"

Nå sist fikk jeg endelig høre at han var normalvektig for aldreren , men ikke for lengden.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...