Gå til innhold

Andre som har "dårlige" rutiner på babyen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 5 mnd nå og han har en tendens til å ville sove lenge, opptil 3 t på ettermiddagen fra 16 - 17 tiden og da får jeg selvsagt ikke lagt han kl 20 igjen. Han sover lite om formiddagen kanskje bare to små halvtimer, om det. Fordelen for mor er jo at han sover lenger om morgenen når han legger seg så sent men absolutt ikke slik det bør være. Både i går og i dag sovnet han igjen kl 22. Prøvde å vekke han i ettermiddag men nei, det ville han ikke ha noe av! :-) Noen andre som har det slik, eller har hatt det slik?

Ps! det hender han sovner kl 20 også men da har han sovet mindre om ettermiddagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rutiner? Kva er det?

=)

Tuva er åtte uker og me har skikkelig sommerferie her. Alt går etter når ho er trøtt, når ho er sulten og om me skal nåke. Me satser på å prøve å innføre rutiner til hausten når skulen min begynner

Skrevet

Vi skal ut på en måneds reise i januar - ferbruar i pappan sin permisjon og jeg tenker som så at da kommer rutinene garantert til å gå i vasken og vi må starte på nytt når vi kommer hjem igjen :) Han er jo så blid og fornøyd også at det egentlig bare er koselig å ha han oppe :-) Får nyte det mens vi kan.

Skrevet

Hadde ingen rutiner på mini vi... Tenkte at han fikk bestemme selv og komme inn i sin egen rytme. Og jammen gjorde det han ikke og... Da han var 3 mnd sovnet han i 21-tiden og sov til 8-9 om mårran :-)

Heller ingen rutiner på dagsoving. Tok det som det kom!

Nå har han fått rutine på den selv og.. Sover en times tid i senga si i 12 tiden og en dupp med samme varighet i 4-5 tiden.

Og dette uten noen form for rutiner fra vår si side.

Han er 5 1/2 mnd nå

Skrevet

Kveldsrutinen her er forholdsvis spikret, men hun fant den i grunnen selv. Kveldstrøtt liten frøken, som sover nokså lenge. Men på dagtid er vi mer eller mindre rutineløse. Lurer litt på om vi burde prøve å lage rutiner, eller om hun snart lager seg en rutine selv her også...... Har til dels store problemer med å få henne til å sove på dagtid, og det ender som regel med en trøtt og sutrete unge. Tydelig at hun enda trenger en del søvn på dagen, men vi klarer ikke helt å finne ut av dette da..... Hun er nå 6 mnd.

Skrevet

Fullammet du da han var 3 mnd og sov i 12 timer? Jeg er ganske fornøyd med minien her som sover mellom 5 og 9 timer i strekk på natta. Jeg fullammer, han er 3,5 mnd.

Skrevet

må nok signere her jeg også gitt...

Frøkna er veldig aktiv og blir da fort sliten på dagen. Så sover som regel tre ganger på dagen. Alt fra 30 min til tre timer. I seng alt mellom sju og elleve, avhenger selvføgelig av den siste duppen.

Men så lenge jeg er hjemme, så får hun styre dette selv. Hender jeg vekker henne, men da ender jeg ofte opp med en survete unge som bare vil legge seg igjen..

Så rutinene får vi ta når mor skal ut i jobb igjen!

Skrevet

Er døgnrytmene hans et problem for dere eller er det "alle andre" som definerer det som et problem for dere.

Hvis døgnrytmen hans er et problem for dere kan dere begynne med å vekke ham om morgenen til den tiden dere mener han bør opp (ta litt om gangen) og så vil resten av døgnrytmen hans forskyve seg etter hvert.

Skrevet

Nei, hvis det var meg du mente, så har han ikke fått morsmelk siden han var 3 uker....

Skrevet

Må vel innrømme at det ikke er et problem for oss men at de liksom skal ha fått rutiner på den alderen, føler jeg. Men som jeg har sagt, tenker ikke at vi stresser det videre og lar han få sove når han vil sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...