Gå til innhold

Ligge på siden om natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger alltid gutten min på ryggen når han skal sove, men han snur seg med en gang over på en av sidene. Han liker tydeligvis bedre å sove sånn. Jeg er så forferdelig redd for krybbedød, og har hørt at de ikke må sove på siden, da det er like stor risiko for krybbedød som hvis han skulle sovet på magen. Hver kveld før jeg legger meg går jeg inn og snur han over på ryggen, men som regel har han snudd seg på siden før jeg i det hele tatt kommer ut av rommet.

Noen som vet når faren for krybbedød avtar??

Gutten min er nå 9 mndr gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han klarer å snu seg fram og tilbake selv så skal det ikke gjøre noe om han sover på siden, ryggen eller magen.

Slapp av:-)

Skrevet

Snuppa her har sovet på siden fra hun var kanskje 5 mnd....hun snudde seg dit selv, og da lot jeg henne ligge. Snudde seg som regel tilkbake på ryggen i løpet av natta. Fra hun var 7 mnd har vi bevisst lagt henne på siden fordi hun sovner med en gang, kontra å legge henne på ryggen. Hun vrir seg automatisk over også...Når de kan snu seg frem og tilbake selv er det ingen fare. Siden han er 9 mnd gammel regner jeg med at han er ganske aktiv på den fronten...Faren for krybbedød er størst frem til 6 mnd, men noen få tilfeller har forekommet opptil ett år

Skrevet

Åh, tusen takk for beroligende svar begge to! :) Ja, han er aktiv og klarer fint å snu seg alle veier han vil. Så da kan jeg tydeligvis slappe av da:)

Skrevet

Sov med god samvittighet :-) Bare vent til han ikke kan ligge med hodet i hodeenden, men i beinenden ;-) De vrir og vrenger på seg hele tiden. Her har det vært så ille at jeg måtte bruke sele noen ganger...ble faktisk bedre etter det :-) Hun sover på siden i vognen også, med nesa borret inn i kosekluten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...