Gå til innhold

Nyre-bekken betennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det som kan beskrive for meg hvordan det er?

Har man feber?

Gjøre det vondt å tisse?

Hvor gjør det vondt ellers?

Hvordan starta det, og utvikla det seg?

Hvordan fant du ut at det var dette du hadde?

Får ikke sove pga sinnsyke smerter i ryggen, i går var det helt jævlig,

og femte uke er vel litt i overkant tidlig for bekkenløsning er det vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det 2 ganger,og det er helt for jævlig vondt! starter som en UVI,svir når man tisser,men så flytter det seg fort opp til nyrebekkenet(noen merker ikke engang at de har en uvi,det går bare direkte opp til nyrene) For min del ga tisse-sviinga seg etter et par dager,og da kom vondten i ryggen(på siden nede,der nyrene ligger),samt i magen. Jeg fikk feber,(følte meg dødssyk!),og måtte sitte for å kunne sove,gjorde så vondt! Andre gangen gikk det bare rett i nyrebekkenet,merka ikke noe til no UVI da.

Leverte bare urinprøve til legen,samt at han trykka litt på magen og ryggen for å kjenne om noe var hovent og ømt(Ja,det er ømt for f...!) Fikk svar på urinprøven og ble satt på antibiotika,da bedra det seg fort!

God bedring!

Skrevet

Hei, jeg hadde nyrebekken betennelse i 2000 og det begynte med pookast og diare tilslutt så fikk jeg hverken ut eller inn noe, så det ble sykehus innleggelse med engang, med intravenøst og enerom, så ut som en ballong i fjeset(este ut ) så det var en meget ubehagelig opplevelse,lå inne i en uke. Vet ikke hva det kom av, hadde også forferdelige smerter i rygg. Visste ikke selv at jeg hadde det. Trodde ærlig talt jeg skulle dø der og da, klarte ingenting, vondt å ligge og vondt for å stå. Du merker det nok om du skulle ha noe slikt, Men for all del er du i tvil, så ta kontakt med legen din. Dette ble VELDIG langt. Mvh. Meg

Skrevet

fikk først UVI... plutseli en natt fikk jeg ufattelig vondt i nyrene..klarte ikke sove, eller i det hele tatt ligge rolig!!! det er grusomt!!

dro til legen, hadde sterkt utslag av UVI og nyrebekken betennelse... begynte på antibiotika.. Symptomer og alt forsvant, men drepte tydeligvis ikke bakterien... Er tilbake igjen nå :( ikke noe deilig i det hele tatt :(

Skrevet

Jeg hadde kjempevondt i ryggen (trodde jeg hadde løftet feil), var slapp og da feberen kom med frostrier og jeg ikke klarte å stå oppreist skjønte jeg at det var noe galt. Hadde da antageligvis hatt uvi i lang tid uten at jeg hadde merket det (trodde det bare var ubehag pga tidligere kateter).

Var også veldig øm bak på ryggen (der nyrene er).

Måtte til legevakta for å finne ut hva det var.

Skrevet

Jeg har hatt det en gang og det er helt forferdelig vondt. Jeg var veldig plaget med UVI i den perioden jeg fikk det, men jeg tror ikke det svei når jeg tisset da jeg fikk det.

Jeg ble skikkelig syk, høy feber og oppkast. Ubeskrivelig vondt i ryggen, og uansett hvilken stilling jeg prøvde å sitte, stå eller ligge i gjorde det vondt. Jeg måtte bli kjørt til legevakten fordi jeg følte meg nesten dopa. Var veldig svimmel.

Fikk bekreftet nyrebekkenbetennelse og fikk antibiotika. Denne hjalp desverre ikke på meg, så jeg måtte ned på legevakten igjen etter noen dager for å få en ny type, og den hjalp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...