Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 hei. har fått så vondt fra korsryggen og nedover låret.flere?spes vondt å reise meg, snu meg, når jeg bøyer meg osv. noen som har erfaring med dette? ble det værre etter hvert?er så redd for det.
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Høres ut som du har fått nerven i klem,ei evt. låsning i noen av de nederste ryggvirvlene. Mulig det er starten på bekkenløsning,men det er umulig å si uten å ha undersøkt deg. Er det bare ei låsning/nerve i klem,så kan en kiropraktor lett fikse det,ved et lite knekk eller to. Du kan også avvente,for sånt går normalt over av seg selv,men siden du er gravid,og ting i bekken/korsrygg er noe mer "slarkete" enn ellers,pga hormonene som myker opp ligamentene(de som holder ting på plass),så kan det ta tid,evt, ikke fikse seg like lett som vanlig,så en tur til kiropraktor,etterfulgt av litt massasje fra en snill mann/samboer kan gjøre susen! Unngå å sitte lenge av gangen,det gjør bare smertene verre. Ligg heller på gulvet(sofaen er ofte for myk),og bøy/strekk litt på rygg og ben så ofte du kan,alt sånt hjelper,og letter på smertene! For meg hjelper det å sove på magen når ting har låst seg(litt mer komplisert når man har kulemage),forutsatt at du har en noenlunde hard madrass da! god bedring!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 takk for svar du:)håper at det gir seg etter hvert.føler ikke at jeg har SÅ vondt ennå at jeg trenger å dra til kiropraktor. skal nok klare å leve med det de siste mnd. ,men håper virkeli ikke at det er begynnende bekkenløsning. er mest vondt inn i låret/sete på en måte.
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Er unødvendig å gå å ha vondt dersom 10 min. hos en kiropraktor eller manuellterapeut kan fikse biffen! Ville gått dersom det ikke gir seg iløpet av et par dager,siden ei enkel låsning fort kan dra med seg annet vondt på veien!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 ja, kanskje d. må man ha henvisning av lege for å gå til kiropraktor?
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Nei,det trenger du ikke,bare å bestille time:-) Obs! koster litt ekstra første gang,men når du er i systemet dems,så er det billigere de andre gangene,om du trenger flere behandlinger,enten nå eller på et senere tidspunkt!
tudeluuu Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Jeg hadde det sånn i mitt første svangerskap, kom først i de 2-3 siste mnd. Jeg har tempurmadrass hjemme, og hvis jeg passet på å ligge høyt med beina, og ha pute mellom dem hvis jeg lå på sia så gikk det som regel bra, men det var enklte netter jeg lå på sofaen, pga trøbbel med å sovne, og da hadde jeg skikkelig plager nedover det ene benet dagen etter. Dette kom og gikk litt innimellom, og var ikke konstant (hver dag), men var plagsomt de dagene det var! Måtte bare prøve å slappe av og strekke ut litt og tøye og knekke. Mannen min var veldig flink til å gi massage også. Det høres ut som om du er verre plaget enn det jeg var! Ville oppsøkt proff hjelp, som elli-karamelli foreslår.. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå