♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 er det noen som veit når man kan amme etter å ha tatt zyrteck....??? veit at man ikke skal amme når man tar det, men hvor lang tid tar det før den er ute av kroppen....???
¤ my precious ¤ Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Jeg vet ikke, men jeg vil tro at det er ute av kroppen når zyrtec'en ikke virker lenger. Om det er 12 eller 24 timer den har som virketid...?
¤ my precious ¤ Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 ...legen sa forøvrig at jeg burde unngår å ta zyrtec så lenge jeg ammet...
NoDoubt Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Du skal ikke amme når du tar zyrteck. Vet ikke hvor lenge det sitter i kroppen.... Skal på utredning med allergi på minste-jenta neste uke og da må hun ha vært uten allergi medisiner i minst 3 dager før vi kommer...
Mille** Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 I felleskatalogen står det at halveringstiden er 10 timer, dvs at etter 10 timer er halvparten av virkestoffet fortsatt i blodet. Vil da tro at etter et døgn er alt ute av kroppen...
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 16. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2007 det er jeg fullt klar over...) jeg ammer bare litt på morgenen og litt på kvelden . hun får mme og grøt og sånn ellers... men jeg skal på fest for første gang på lørdag og tenkte da å ta zyrtec for å ikke bli så ille syk dagen derpå....) men veit du hvor lenge etter man har drukket man kan amme da....??? jenta mi er 6 måneder altså så jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg tar meg en fest nå....)
¤ my precious ¤ Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Det kommer jo litt ann på hvor mye du drikker da, men vanligvis så er det meste av alkoholen ute av kroppen i løpet av 8-12 timer etter siste slurk...Så det er jo kortere tid enn hvis det tar et døgn før zyrtec'en er ute av kroppen. Jeg ville nok latt være å ta den zyrtec'en, hvis du bare ammer morgen og kveld. Da hopper du jo bare ove 1 ammestund, istedet for 2...
erotica80 *3boys1girl Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Legen min skrev ut zyrtec til meg...ammer jeg.hun sa at bivirkningen er at barnet kan bli trett av det...
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Ville være mer bekymra for alkoholen enn zyrtecen jeg da... bare så det er sagt... brukte zyrtec hele svangerskapet og under amming. Nyere forskning på området viser at det ikke har innvirkning på foster eller barn. Dette fikk jeg vite av legen min da jeg var gravid, siden jeg hadde hørt zyrtec helst ikke skulle brukes av gravide. Han måtte vise meg forskningsreslutatets sammendrag for å få overbevist meg da... hehe...
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 16. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2007 okey, så hvis jeg tar en zyrtec og drikker litt på lørdags kveld så er det greit å amme søndags kveld da eller....??? hun er lixom ikke kjempe interesert i puppen lenger, men hvis hun absolutt vil ha så kan hun jo få da....? ) tusen takk for svar jenter:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå