Gå til innhold

Boller... verdens beste boller.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan lager man det da?

trenger masse gode tips til hvordan få bollene best i verden... =)

noen med en god oppskrift? gode tips?

vil ha bollene myke og gode sånn som de er i butikken, og ikke sånn harde og kompakte og "klumpete" som de blir når jeg lager dem...

forresten, noen med oppskrift på sånn gul eggegreie som er i bollene? sånn som er på skolebolle... i midten =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sende deg noen i morgen orker ikkje finne frem no... sender pm, husk å ha plass

Skrevet

flott =) takk skal du ha...

fant en oppskrift på skolebrød jeg tenkte å prøve meg på.

fant også en oppskrift på eggekrem (vaniljekrem) og regner med det er samme greien. så nå skal jeg prøve meg på boller - igjen... og håpe det går bra!

Skrevet

Kjære " Høygravide Sau"

Kan ikke du dele den gode oppskriften med meg og??

Har så lyst å få til å bake for en gangs skyld..

Bollene mine blir alltid sprettball aktige.... :) men de smaker godt da..men ingen som vil ha fler av :D og ingen som har spurt meg etter oppskrift ......

Skrevet

jeg vil oxo ha oppskrift på vaniljekrem /eggkrem eller hva det heter?

Skrevet

det heter eggekrem og er skole, eller solskinsboller.

gode boller får du viss du blander først lunka melk og sukker med gjær, og la det stå å "heve" ei lita stund. så tilsetter du mel og alt det tørre. så baker du ut boller ( ikke hev først, og bak ut litt små boller da, med gode mellomrom ) så trøkker du ned med skei ( ei lita grop i hver bolle) og fyller med eggekrem. så hever du dem, en halvtime times tid.

så steker du dem, så har du glasur på og dypper dem gjerne i ei skål med kokkosmasse ( skuleboller)

eggekrem lager du enkelt ved å bruke en pose vaniljesaus(eg lager hjemmelaga vaniljesaus) bare med halvparten av melka, og tilsetter ei eggeplomme dette blir en tykk grøtaktig krem

eggekrem

mmmmmm spar litt til meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...