Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Jeg blir borte fra jenta mi i 2,5 døgn når hun er 6 mnd (om 1 mnd). Nå gir jeg henne morsmelk hele dagen, og grøt på kvelden. Får mat en eller 2 ganger om natten. Men hun tar ikke flaske! Prøver hver dag for å prøve å venne henne til det. Men hvis hun fortsatt ikke tar flaske når jeg er borte, går det da ann å gi henne mm/velling/grøt på skje hele dagen? Og vann slik at hun får i seg nok væske?
Dronningen! Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Har andre prøvd å gi henne melk fra flaske?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Har du prøvd å gi fra kopp?
ketosina Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 eller gi fra skje eller engangssprøyte som man spruter i munnen hennes. mi jente var veldig glad i det siste.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 16. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2007 Har prøvd at pappaen gir henne fra flaske, men det nytter ikke. Hun tygger bare litt og skjønner ikke at det kommer mat ut. Kopp har jeg også prøvd, da dytter hun bare ut tunga. Men kanskje det er bedre å øve med kopp i stedet for flaske? Bare en helt vanlig kopp?
Dronningen! Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 La pappa få prøve en gang til mens du er borte - hun spiser når hun er sulten....
Mille** Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Når hun er så liten så tror jeg det er viktig at hun får i seg melka hun skal ha. Å gi det på skje høres ut som en kjempejobb! La pappan prøve tilvenningen med flaske, det funket her i huset, men ikke gi opp med det samme, det kan ta en stund. Evt prøv tutkopp?
NoDoubt Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Prøv NUK flasker. De som har brun smokk. Mange barn som tar dem. Eldste mi tok ikke flaske. Prøvde de da hun var 6 måneder og det gikk kjempe fint:-)
noje Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Vet hvordan du har det. Tulla mi er snart 9 mnd og det er umulig å få i henne drikke, er det fremdeles. Det som har virket best er å drikke pære eller eplejuice fra sånne små kartonger med sugerør. Kanskje de kan prøve med juice eller saft om ungen ikke vil ha noe annet. Viktig med væske. Det funker å gi velling med skje, men det er mye arbeid. Spe all maten ut med ekstra væske.Tror nok du kan reise og overlate det til de hjemme med god samvittighet. kanskje ungen er blitt flink til å drikke til du er hjemme igjen.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 16. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2007 Ja jeg har prøvd nuk flasker med brun tut. Da har jeg fått i henne litt med å trykke på tuten slik at melka kommer ut av seg selv. Men det er jo litt slitsomt det også. Det er min mor som skal ha henne når jeg er borte. Hun sier at hun skal få i jenta vår mat, og at hun gir henne med skje hvis ikke noe annet går. Hun mener også at jenta vår kommer til å ta flasken fint når hun bare blir sulten nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå