Gå til innhold

Drikkevelling til 3,5 mnd gammel baby....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tilvenne min lille sønn tynn drikkevelling, fullammer fortsatt og har tenkt å la han begynne å smake på diverse frukter. Leste i en bok her at all frukt må kokes først??? Skal man koke banan? Noen som vet? Hvordan legger dere opp "middagsrutinene"? Jeg vet ikke helt hvordan man gjør denne opptrappingen med mat. Noen som vil dele sine historier her med meg?

Grunnen til at jeg har begynt allerede er fordi han er så innmari mathol enda, selv på natten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt at all frukt må kokes. Kan da ikke koke banan?? Nei, det hørtes rart ut.

Jenta vår er 5 mnd, og vi har begynte med å gi henne grøt om kvelden. Du kan jo prøve det? Så fortsetter vi nok med å gi henne grøt på formiddagen også. Så frukt og middag.

Tror det er viktig å ikke gi alt for mange ting på en gang. Starte litt forsiktig å se det ann om babyen får vondt i magen av noe. Eks: Først grøt et par uker, så grøt på formiddagen også, så frukt og så middag. Slik at det blir en gradvis tilvenning av fast føde. Slik tror jeg vi kommer til å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...