metteflette Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Noen her som har tenkt seg ditt forhåpentligvis første uken i desember, eller rundt den tiden?? Bare litt nysgjerrig, var der forrige gang og skal helt klart tilbake. Fantastisk personale og sted:)
ruffen Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Kanskje...men har ikke bestemt meg ennå. Var på barsel sist, og har ikke lyst til det igjen, men det heller nok mot føden og hotellet, men hører om så mange som ikke får plass og bare blir plassert i nærmeste kott...( Fatter ikke at de kan ha kuttet i antall plasser når det er babyboom i Rogaland! Vet du om andregangsfødende må hjem etter 1 døgn? Når har du termin? Jeg har 11. desember. Gleder meg! )
metteflette Skrevet 16. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2007 Hva er det de har kuttet? Antall rom på barsel, hotellet?? Jeg har ikke satt meg inn i det, for hvis alt går som planlagt så blir det fødeloftet og hjem etter et døgn på meg. På fødeloftet reiser de aller fleste hjem etter et døgn slik jeg har forstått det. Men hvis det er plass og du ønsker det så er det mulighet for et døgn til. Jeg har termin 6/12 med nr tre. Jeg gleder meg også, vil bli ferdig med graviditet nå. Litt tidlig å være lei, men er nå det uansett....
ruffen Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Hei. Alle romma på abrsel har blitt tomannsrom, og nå er det bare ti plasser der visst. Vet ikke hvor mange rom barsel benytter på hotellet, men det er tydeligvis ikke mange nok, for det er sprengfullt hele tida. Håper det er bedre i desember, men da jeg var på ultralyd, sa de at det var mange desembermager også...men, men...ordner seg nok. Ungen skal ut uansett, om det så må skje på et bøttekott!! ) Førstegangsfødende får være to døgn på fødeloftet nå. Men jeg er ganske så usikker... Hadde epidural sist, men er ikke fast bestemt på at jeg vil det denne gangen. Lystgass spydde jeg av, så det er uaktuelt! Hvor gammel var din første da du kom hjem med nr to? Og hvordan var det å komme hjem etter 1 dag med en liten i huset? Storebror hos oss er ca 21 mnd når babyen kommer, men mannen min skal jo også være hjemme i starten, så det går jo sikkert helt fint.
de tre bukkenebruse Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 hvet noen av dere om det er mulighet for å få ligge på barselavdelingen i steden for på hotellet? har hørt så mye negativt om hotellet, og var sjikelig fornøyd med å ligge på barsel forige gang:)
ruffen Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Hei Trine86. Har ei venninne som lå på barsel nettopp, men hun ble kun plassert der pga det var fullt på hotellet. I utgangspunktet skal det visst være noe "i vegen" for å få ligge på barsel, som store blødninger under fødsel, gulsott på baby, keisersnitt osv... Jeg var ikke så fornøyd med barsel sist. Det var så fullt, og da ble do og dusj så utrolig ekle, selv om de vasket ofte. Dessutan plasserte de tre senger på tomannsrom. Veldig trangt. I tillegg ble jeg smittet av sykehusbakterie, så det var kort sagt ingen god opplevelse. Jeg skulle ønske det gikk an å vite om det var fullt på hotellet, for da ville jeg nok valgt Fødeloftet. Hmm..litt i tvil her. Har også hørt negativt om hotellet, men i det siste har jeg møtt flere som har vært skikkelig fornøyde også. Tror bare man må være flinkere til å ringe om man har spørsmål, og slikt. Men det virker jo deilig med eget rom med eget bad, og at det går an å ha besøk når det passer oss og ikke sykehuset. Og ikke minst at pappaen kan være der så lenge han vil. Men det går vel på Fødeloftet også. Tror hotellet funker best for flergangsfødende. Når har du termin da?
de tre bukkenebruse Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 hei:) jeg har termin den 7 .12:) du da?
metteflette Skrevet 17. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2007 Jeg har visst gått glipp av noe her, har ikke hørt annet enn positivt om hotellet... Men jeg skal nå på fødeloftet og hjem etter en dag. Min eldste var 7 år forrige og det gikk veldig greit å komme hjem. Denne gang blir det å komme hjem til en på 9 og en på 2, men det blir jo etter et døgn med far og baby på fødeloftet. Jeg så hvor positivt det var at han var med hele veien forrige gang, at det er også en stor grunn til at jeg vil tilbake. Utenom det så var atmosfæren der oppe fantastisk. Jeg fødte uten noe første gang for 9 år siden, forrige gang fikk jeg både modningsakupunktur og akupunktur under fødselen. Jeg var også i badekaret nesten helt frem til til de siste pressriene. Da ville jeg ikke være der mer.... hehe Men altialt en utrolig flott plass!!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Har alle rommene på barsel blirr tomannsrom? Huff, hørtes ikke kjekt ut. Jeg fikk enerom (som tilhører Fødeloftet) forrige gang pga komplikasjoner etter KS. Det var helt forferdelig å ligge på tomannsrom forrige gang fordi jeg hadde det vondt og grein mye. Heldigvis ble jeg flyttet til enmannsrom. Lå tilsammen 9 dager på barsel. Det blir kanskje KS denne gangen også så da håper jeg virkelig at jeg få enmannsrom. Tror kanskje jeg får litt ekstra oppfølging pga det som skjedde forrige gang.
metteflette Skrevet 18. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2007 Jeg har forresten termin dagen før deg, 6/12:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå