Gå til innhold

Shit, nå har jeg tabbet meg ut! Noen studenter,ex-studenter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde planlagt å tatt noen fag siden av jobben min. Har kommet inn på bachler i ped. ved NTNU, og hadde planer om å ta de fagene jeg rakk og studere på egen hånd. MEN:

Først nå ser jeg på nettsidene deres at et orienteringsmøte som ble holdt idag var obligatorisk! Shit, betyr det at jeg mister plassen???:(

Jeg vet det er barnslig, lavmål og alt det der, men har så enormt stort behov for å få det ut:

Jeg blir så forbanna på den jævla samboeren min, som liksom skal knuse drømmen min!!!!! Han NEKTER meg faen meg å ta opp studielån! Går det an!??? Har søren meg gått så langt at jeg vurderer å flytte, men kan jo ikke det pga. huset, bilen og ikke minst barnet vårt!!! Åh, kjenner jeg KOKER innvendig! Ja, jeg skjønner at det er ugunstig i og med at jeg ikke får et døyt stipend, men BARE lån. Men skjønner faen meg ikke problemet med å ta opp det lånet for så å jobbe litt helg og par ganger i uken! Det verste er jo at han sitter med studielån selv! Jeg får jo sammenbrudd av det her:(((((

Beklager språkbruken, men bare MÅTTE.. *snufs..*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kan nekte deg å ta opp studielån!!

Skrevet

Som regel kan man ha 10 % framvær på obligatoriske frammøter, men helt sikker er jeg ikke på om det gjelder for dette/deg.

Nekter deg å ta studielån!!?? DET skjønte jeg ikke helt. Han kan vel ikke nekte deg noe som helst, du er da et voksent menneske!? Dessuten må det da gå an å diskutere det mellom dere, han kan jo ikke bare uten videre nekte deg det!?

Skrevet

om du ikke har gyldig grunn, sykemeld eks, så er det stor fare for at du har mistet plassen ja....du kan jo prøve å snakke med dem...

Ta opp lån, det bestemmer vel du og ikke han, bare til å gå inn på lånekassen sine nettisider det :)

Skrevet

Det er vel kanskje så du har mistet plassen og noen andre har fått den på direkten, men du får høre med skolen i morgen. Og ingen kan nekte deg å ta opp studielån, det er et personlig lån som er bare ditt.

Skrevet

Orienteringsmøter er ofte ført som obligatoriske fordi alle bør få med seg informasjonen, men de tar ikke nødvendigvis fravær. Om de har tatt et opprop er det antagelig fordi de har erfaring med at studenter tar i mot plassen, men ikke dukker opp - de som da ikke ropes opp mister gjerne plassen og folk på venteliste får den. Men du må nesten kontakte skolen din for å være sikker.

Ingen kan, som andre sier, nekte deg å ta opp studielån. Dette har vi diskutert før, med mindre det er flere her i samme situasjon.

Skrevet

Nei, huff! Seriøst??? Hvis jeg har mistet plassen der, så ja.. Dumme meg!

Ja, han nekter meg! Han sier vi har felles økonomi, så det er jo hans lån også.. Dessuten var jeg så dum at jeg sa at jeg skulle jobbe og ikke studere dersom vi skulle kjøpe hus. Dum som jeg var, men akkurat der og da hadde jeg ikke planer om å studere. Men er ikke noe annet i verden jeg vil enn det akkurat nå. Hva søren skal jeg gjøre da? Hva ville dere sagt/gjort?

Skrevet

Det er feil, studielånet er personlig og følger deg uansett. Han har absolutt ingenting med det å gjøre.

Skrevet

Vel, det kommer litt an på, har dere råd til at du skal studere nå? Skjønner jo han litt hvis dere har lån så det holder og vel så det....Men har dere råd så....vet ikke hva jeg hadde sagt, hadde aldri skjedd her i huset at mannen min hadde bastant nektet meg noe sånt, så det er vanskelig å sette seg inn i egentlig...

Uansett så må man kunne snakke om ting, prøve å finne løsninger som er gunstige for alle parter. Det er en selvfølge i et forhold, eller burde være det ihvertfall....

Håper det ordner seg for deg. :o)

Skrevet

Ja, jeg har vel skrevet om det her inne tidligere. Var ikke meningen at innlegget skulle handle om akkurat det her da, men bare MÅTTE få det ut nå, kjente jeg.. Blir så FORBANNA på den mannen der! Det verste er; det eneste som holder oss sammen er barnet og huset vi nettopp har kjøpt. Ellers ville det vært slutt for lenge siden. Beklager detaljene, jenter. Men jeg har bare et behov for å prate om det. Har ingen jeg føler jeg kan prate med dette om. Vet ikke hvorfor, men tørr ikke fortelle folk som tror vi er verdens lykkeligste familie at det er slik det er......

Skrevet

Det er høy sannsynlighet for at verken du, han eller ungen har godt av at dere fortsetter et forhold basert på en unge og et hus. Så det er tenkelig at dere burde ta en alvorlig prat om akkurat det.

As for skolen ... ring dem i morra og spør, lyv dem huden full, hør fortvilet ut, si ungen krampespydde og gubben ble kalt ut på ambulanseoppdrag og svigermor lå for døden - hva som helst i grunn, den konsulenten du eventuelt får snakke med har vanligvis makt til å la deg beholde plassen om du i teorien har mista den.

Skrevet

Men kjære deg, du kan ikke fortsette å holde sammen med han bare pga at det fine huset og barnet deres. Ulykkelige foreldre er slett ikke det beste for barnet, da er det bedre at man bor hver for seg. Foreldrene mine holdt sammen i masse år pga oss barna, vi skulle ønske de gikk fra hverandre når vi var 4 år.....

Man lever bare en gang (så vidt jeg vet), og livet er kort, unner alle å leve lykkelig.

Skrevet

Nei, men han kommer sikkert til å ta fra meg ungen også, den idioten der.. Det kan jeg seriøst ikke leve med!

Skrevet

Han kan ikke ta fra meg ungen, det har han vel ikke myndighet til! Så fremst ikke du er totalt uegnet som forelder til barnet...

Skrevet

Nei, men han kommer helt sikkert til å kreve hovedansvaret eller hva det nå kalles. Og nei, jeg er langt ifra uegnet som forelder..

Skrevet

Vel, da kan han vel ikke kreve noe som helst, blir det tvist om barnet så må dere vel gå rettens vei, det er jo ikke kun opp til han å avgjøre hvem som skal ha barnet.

Herremin, han høres ikke ut som en jeg ville delt resten av mitt liv med....

Skrevet

Nei, huff.. Vi krangler hele tiden(selvfølgelig ikke mens barnet er til stede). Har MANGE ganger banket i bordet og sagt nok er nok, men er så utrolig FEIG!

Skrevet

mammatiltulla; Skulle sende deg en PM, men det går ikke. Skjønner ikke helt hvorfor. Ville bare skrive noe til deg, men ikke legge det ut for alle andres øyne. Om du vil kan du sende meg en PM med mail eller noe?

Skrevet

Hvordan sender man pm da?

Skrevet

Du går inn på profilen til den du skal sende PM, også kommer det opp send melding eller noe sånt.

Gikk inn på profilen din, men det var bare et kryss der det vanligvis står send melding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...