To fine jinter ;o) Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Bare lurer på hvordan det er, og om det er det samme som førskolelærer? Er så mange som sier det er det samme. Og søker man på førskolelærer på NKI så dukker skolefritidspedagogikk opp. På forhånd takk!! ;o)
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Nei, det er ikke det samme som førskolelærer. Det er en ettårig utdanning som muligens gir deg økt kompetanse på et område, men som ikke gir deg krav på verken mer lønn eller fortrinn ved ansettelse. Med annen utdanning i tillegg kan du muligens bruke dette til noe, men om det er førskolelærerstudiet du kunne tenke deg vil jeg anbefale desentralisert utdanning ved en høgskole i stedet.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Jeg har denne utdannelsen, og fikk den innpasset i lærerutdanningen min. "Slapp unna" med å ta "bare" halv studiebelastning fjerde året.
To fine jinter ;o) Skrevet 16. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2007 Men denne utdannelsen kan jo ikke sammenlignes med barnehageassistent eller pedagogisk assistent. Det er mye mer omfattende og koster 40.000 i forhold til bhg assistent og pedagogisk assistent som "bare" koster 10.000. Men er skolefritidspedagogikk en mellomting mellom disse to og førskolelærer da? Og det må da være bedre betalt å ta denne utdanningen i forhold til de to andre f.eks når det er SÅ mye mer omfattende? Bare lurer jeg, slik at jeg ikke kaster meg ut i noe som jeg kommer til å angre på. Kakao: Tok du dette studiet som fjernundervisning?
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 det er ikke det samme og du får ikke mer i lønn for å ta det...... fordi å jobbe på sfo ikke krever noen form for utdanning... her i kommunen er de veldig firkanta på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå