Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå synes jeg at vi hadde hatt litt mye negative temaer de siste timene her, så tenkte å prøve å spe på med noe mer positivt! :) Hvordan tror dere det blir når Jesus kommer igjen og tar oss med hjem? Hvordan er himmelen? Prøve å få igang en diskusjon rundt det.. ( Har Rugeren litt mye fritid i dag..?? Jepp... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Nå er ikke jeg kristen, men jeg tror på Gud, jeg tror på Himmelen og jeg tror Jesus var den han var og gjorde det han gjorde.

Jeg tror at Himmelen er det eneste alternativ for ALLE som har akseptert Guds eksistens. Og de som ikke kommer til Himmelen har på en måte valgt det selv. De blir ikke straffet ved å sendes til helvete, men man kan faktisk ikke ende opp på et sted man ikke tror på. Hvis man hele livet går rundt og nekter å tro at Gud og Himmelen eksisterer, tror jeg faktisk ikke man har mulighet til å oppleve det heller, fordi illusjonen om den evige død er så sterk at det blir virkelighet (Vi skaper vår egen virkelighet)

jeg tror alle sjeler vender tilbake til Gud, vender tilbake til å være en del av Gud den dagen vi forlater den fysiske verden. jeg tror Himmelen er det vi vil den skal være. Jeg tror ikke det er et samfunn og en verden på samme måte som jorden, men at det er en evig TILSTAND av ren kjærlighet.

Jeg er holist.

Skrevet

Sauen.

Hvor tror du at vi som ikke tror havner hen da, hvis vi ikke havner i hellvete?

nysgjerrig

Skrevet

Tror de som ikke tror på Himmelen og som tror det ikke skjer noe etter døden, faktisk vil oppleve det de forventer. Altså ikke-tilstedeværelse.

Skrevet

Okay, den er grei.

Vil det da si at jeg kommer dit jeg selv tror?

Altså: hvis jeg tror jeg kommer til hellvete feks så kommer jeg dit?

eller: hvis jeg tror jeg kommer til ei sydhavsøy, så kommer jeg dit?

Skrevet

I følge det jeg tror så er det faktisk sånn. siden vi aldri har opplevd døden (som vi kan huske ihvertfall) vil den opplevelsen vi har etter døden være sterkt preget av våre tanker rundt døden før vi dør. Vi vil oppleve det vi forventer å oppleve. Hvis man tror ingenting skjer, så skjer ingenting. Hvis man tror man ender opp på en rosa sky så gjør man det.

Det blir hva man vil/tror det skal bli.

Det er det jeg tror på=)

og de som tror de kommer til Gud, enten de kaller han Gud, Allah eller tyggegummi, kommer til Gud. Jeg tror også det å komme til Gud er det eneste ikke-illusjonerte stadiet av Himmelen, og at man der opplever ekte kjærlighet / tilstand av ren kjærlighet. Men hvis man sterkt tror at man skal gjøre opp for sine synder i Himmelen, så vil nok det bli virkelighet.

Ifølge mine tanker og teorier da =) Men kan jo ikke garantere at jeg har rett.

Skrevet

Det var en teori jeg ikke har hørt før!

Hørtes jo litt koselig ut da;-)

Skrevet

Litt OT: Jeg har hørt den teorien før. Den er brukt av Terry Pratchett i hans bøker fra "the diskworld". Der eksisterer alt av guder og du havner dit du tror du gjør når Mannen meg ljåen kommer for å hente deg. Dvs, tror du at du kommer til et ubehagelig sted pga nor du har gjort så gjør du det... Må legge til, i tilfelle du ikke har lest bøkene, at dette er humor og ren fiksjon. Glitrende bøker:)

Skrevet

Selv om jeg ikke tror Johannes' åpenbaring eksklusivt handler om verdens ende synes jeg begynnelsen på kapittel 21 passer godt som svar på spørsmålet ditt:

"Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. 2 Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom. 3 Fra tronen hørte jeg en høy røst som sa: «Se, Guds bolig er hos menneskene. Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være hos dem. 4 Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som før var, er borte.»"

Skrevet

Det er mennesket som har skapt gud, ikke omvendt!

Skrevet

Lumsk:Skal lese dem jeg =) hehe aldri hørt om dem. Men sikkert morsomme bøker... =)

Skrevet

Så selvmordsbombere får sine forventede jomfruer?

Skrevet

Jeg tror himmelen, eller Paradiset, er som jorden, men uten smerte, sorg og død. Jeg tror det er der vi kommer fra, og dit vi skal vende tilbake. Oppholdene våre på jorden er noe vi selv velger for å utvikle sjelen vår, for å lære, og at vi alltid vender tilbake til Gud.

Skrevet

Nihilo: -eller rosiner! Ordet kan oversettes med både "jomfru" og "rosin".

Noen som hadde blitt lange i maska da,ja:)

Skrevet

Eller "hvit drue". Ordet kan oversettes til det også ifølge en tysk forsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...